AdWords Блог
Официалният блог на Google за България. Новини, съвети и информация за AdWords
Знаци, които не са ASCII, вече се поддържат в показваните и целевите URL адреси
19 юли 2011 г.
Ако съставяте рекламите си на език, различен от английски, вероятно сте искали да разполагате с възможността да приведете показвания си URL адрес в синхрон с останалата реклама, като покажете интернационализираното име на домейна си. Днес обявяваме, че в показваните и целевите URL адреси вече поддържаме знаци, които не са ASCII, в това число знаци, които не са на латиница, както и такива, които са, но носят ударения и диакритични знаци.
Когато създавате реклама в AdWords, вече можете да въвеждате знаци в Unicode в полетата за показван и целеви URL адрес. За да гарантираме, че потребителите ще могат да достигат до сайта Ви, ще потвърждаваме, че URL адресът работи правилно както в Unicode, така и в Punycode.
Освен това искаме да се уверим, че на потребителите не се показват URL адреси на който и да е език, различен от техния, затова ще визуализираме показвания URL адрес със знаци в Unicode само ако езикът му съответства на този, използван от потребителя за интерфейса на Google. Във всички останали случаи адресът ще се показва в Punycode.
Не забравяйте, че продължават да важат всичките правила на AdWords относно показваните и целевите URL адреси. По-конкретно домейните на показвания и целевия URL адрес
трябва да съвпадат
, така че ако използвате знаци, които не са ASCII, в показвания URL адрес, уверете се, че сте направили същото и в целевия.
Освен това, ако включите многобайтови знаци, моля, имайте предвид, че
ограничението за брой знаци
може да варира. За повече информация, моля, посетете нашия
Помощен център
.
Автор Лиса Шъ (Lisa Shieh) от екипа на Google AdWords
Оптимизиране, част 3
12 юли 2011 г.
Продължава поредицата съвети за първоначално настройване и основно оптимизиране на профила. В предишните статии
създадохме
профил с ефективна структура, реклами и ключови думи и
прецизирахме
насочването и бюджета на кампаниите си. На този етап ще обсъдим още две основни настройки:
офертите за цена на кликване и рекламните разположения
, както и няколко примера как функционират.
Оферти за цена на кликване
В повечето случаи, в системата на AdWords плащате само когато посетител кликне върху рекламата ви. Типа на офертата се избира в настройките на кампанията и може да бъде
автоматична
(системата променя сумата на офертата, за да получите най-голям брой импресии в рамките на бюджета си) или ръчна (вие сами задавате тази сума). Основното, което трябва да не забравяте, когато оптимизирате процеса на офериране, се състои в следното:
Задаването на автоматично офериране е идеално, когато не искате да изразходвате твърде много време в прецизиране на кампанията си. В същото време обаче трябва да зададете горна граница на цената на кликване, за да избегнете неприятни изненади.
Някои функции (например планираните рекламни импресии) не са съвместими с автоматичното офериране.
Ако се интересувате повече от импресиите на рекламата си, отколкото от препратките към сайта си, можете да изберете опцията да плащате за 1000 импресии за кампаниите, които се изпълняват в дисплейната мрежа на Google.
Настроихте ли проследяването на реализациите? Добра идея е да изпробвате оптимизатора на цената на реализация или
оптимизатора на реализациите
. Имайте предвид, че той е съвместим дори и с автоматичното офериране. Чрез използването на данни за реализациите този инструмент дава възможност на системата да управлява офертите за цена на кликване в диапазон от 30%, което често спомага за намаляването на цената на реализация.
Проследявайте
средната позиция на рекламата си
за всяка ключова дума. Може позицията да е доста ниска за някои ключови думи, но въпросът е дали те са важни за вас. Винаги можете да увеличите офертата за цена на кликване на дадена ключова дума, което ще доведе до показването на рекламата на по-висока позиция.
Ако дадена ключова дума е по-ефективна от останалите (висока CTR, процент на реализация), си струва да повишите офертата й за цена на кликване, за да привлечете повече посетители. За думите с по-ниска ефективност можете да намалите сумата на офертата и дори да ги поставите на пауза.
Горепосоченият съвет засяга не само ключовите думи, но и рекламните разположения. Ако импресиите на конкретен уебсайт в дисплейната мрежа са по-ефективни, добавете го ръчно като разположение.
Въпреки че винаги ще плащате само толкова, колкото е необходимо, за да изпреварите конкурентите си (обикновено под зададената от вас максимална цена на кликване), не задавайте прекалено висока цена на кликване, ако не можете да си я позволите. Конкуренцията често е непредвидима и може да възникнат ситуации, в които реалната цена се оказва равна на максималната и бюджетът ви се изчерпва много бързо.
Ако забележите, че за конкретна ключова дума импресиите са много малко, може би сте задали твърде ниска оферта за цена на кликване. Често системата ви сигнализира, ако тя е по-ниска от прогнозната цена за показване на първа страница при конкретна ключова дума. Тази информация можете да намерите в раздела „Ключови думи“.
Разположения
Разположенията в този контекст означават различните платформи, на които могат да се показват реклами от AdWords. Повече подробности за тях можете да намерите в
Помощния център
, но сега, както обикновено, ще разгледаме някои тактики, които използваме ние, а могат да са от полза и за вас:
Ако рекламирате само в мрежата за търсене на Google, губите потенциални клиенти. Ако изберете да показвате рекламите си както в мрежата за търсене, така и в дисплейната мрежа, си осигурявате по-широка аудитория.
Винаги създаваме отделни кампании за мрежата за търсене и за дисплейната мрежа. Има няколко причини за това. Първо, за кампаниите в мрежата за търсене създаваме списъци с ключови думи, като се опитваме да отгатнем възможно най-точно думите в заявките за търсене на потребителите. За дисплейната мрежа тези списъци се оценяват от системата, като в същото време се взема предвид и тематиката на съответния уебсайт. Обикновено рекламите в дисплейната мрежа са по-общи по своя характер от тези в мрежата за търсене. Освен това, когато има разграничение между кампаниите в мрежата за търсене и в дисплейната мрежа, е по-лесно да се оценява ефективността на рекламите, тъй като всички параметри могат да се видят от пръв поглед (CTR, реализации и т.н.) и сравняването им се улеснява.
Ако сте готови да отделите малко повече време за прецизиране на кампанията си или искате да сте сигурни, че рекламите ви се показват само на подходящи уебсайтове, по-добре е да задавате рекламните си разположения ръчно. Освен това
инструментът за разположения
(раздел „Отчитане и инструменти“) ще ви помогне при избора на правилните уебсайтове.
Ако изберете автоматичната настройка за рекламните разположения, много важно е редовно да проверявате на кои уебсайтове се е показвала рекламата ви (раздел „Мрежи“ на кампанията ви) и да изключите онези, които са с неподходящо съдържание или се характеризират с ниска CTR.
Не се притеснявайте от факта, че стойността на CTR за дисплейната мрежа е много по-ниска от тази за мрежата за търсене. Това е напълно нормално. Освен това CTR в дисплейната мрежа не оказва въздействие върху ефективността в мрежата за търсене и обратното.
Ако изберете ръчно рекламни разположения и в същото време добавите ключови думи, рекламите ви ще се показват само на сайтовете и уеб страниците, които сте избрали и са свързани с ключовите думи. Ако искате рекламата ви да се показва на всички страници от избраните уебсайтове, изтрийте всички ключови думи от кампанията си.
С това приключва обсъждането на основните настройки на кампанията. Надяваме се информацията в трите статии да ви е помогнала да създадете ефективно структуриран профил. В следващата статия ще обсъдим най-добрите и лесни начини за проследяване на ефективността на една реклама в кампанията ви.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Google Дисплейна мрежа въвежда нови параметри за следене на ефективността
4 юли 2011 г.
Днес нововъведенията в насочването, оптимизирането и измерването могат да ви помогнат да постигнете по-голяма ефективност с кампаниите си в дисплейната мрежа. Инвестираме усилено в тези области и се радваме да ви представим няколко инструмента, които осигуряват по-добро измерване, прозрачност и стойност за дисплейните ви рекламни кампании.
По-добро измерване
1. Относителна CTR:
Поведението на потребителите на уеб страниците варира в зависимост от типа на страницата, на която се намират. Те може например да взаимодействат с реклами на страница с отзиви за продукти по начин, различен от този с реклами в блог. Честотата на кликване (CTR) ви указва колко често потребителите кликват върху рекламите ви, но не и каква е ефективността им в сравнение с други реклами на същата страница.
С цел по-добро измерване на ефективността на кампаниите ви в дисплейната мрежа относителната CTR показва съпоставка на рекламите ви с други, които се показват на същите места в дисплейната мрежа на Google, като така ви дава възможност да направите сравнителен анализ на ефективността си в тази мрежа. Ако например дисплейните ви реклами имат CTR от 0,04%, а другите реклами на същите места в тази мрежа имат CTR от 0,02%, относителната ви CTR е (0,04)/(0,02) = 2x.
По-долу е показано как изглежда относителната CTR в AdWords:
Защо относителната CTR има значение?
На пръв поглед CTR от 0,04% може да изглежда ниска. Като знаете обаче, че това е два пъти повече от CTR на конкурентните реклами на същата страница, разбирате, че в действителност вашите са по-ефективни по отношение на този показател. Това означава, че рекламното ви послание съответства на уебсайтовете, на които се показват рекламите ви, и че аудиторията ви реагира на него.
Друга възможност е да видите, че относителната ви CTR е 0,5x, което означава, че рекламите ви получават едва половината от средната честота на кликване. Това е знак, че те може да не са подходящи за потребителите, до които искате да достигнете, и че е възможно да подобрите ефективността си, като прецизирате рекламните си послания.
За да прегледате относителната CTR в профила си в AdWords, отворете раздела „Рекламни групи“, изберете „Персонализиране на графите“ от падащото меню „Графи“ и поставете отметка до „Относителна CTR“. Тя ще се показва на ниво кампания или на ниво рекламна група.
2. Дял на импресиите:
При тръжния модел няколко рекламодатели се състезават за едни и същи рекламни места на уеб страница. За да ви помогнем да измерите присъствието си онлайн, създадохме
дела на импресиите
, който представлява процентното съотношение на броя показвания на рекламите ви спрямо общия брой налични импресии, за които рекламите ви са отговаряли на условията за показване в дисплейната мрежа на Google. С други думи
делът на импресиите ви осведомява за присъствието ви онлайн.
Въз основа на данните за дела на импресиите можете да увеличите присъствието си, като коригирате бюджета си или подобрите
рекламния си ранг
.
Показателят Дял на пропуснатите импресии (бюджет)
ви осведомява колко импресии пропускате заради бюджета си, а
Дял на пропуснатите импресии (ранг)
– колко пропускате заради рекламния ранг.
Може например да видите, че пропускате 25% от дела на импресиите заради ограничения в бюджета и трябва да увеличите дневния бюджет на кампанията си, за да получите повече импресии. От друга страна може да забележите, че пропускате 35% от този дял заради рекламния ранг и може да се наложи да повишите офертите или да подобрите рекламните си послания.
По-голяма прозрачност
Тъй като рекламите ви се показват на милиони сайтове в дисплейната мрежа на Google, може да е трудно да се следи къде това става и къде – не.
Инструментът за диагностика на рекламите за дисплейната мрежа
ви осведомява защо рекламите ви не се показват в тази мрежа. Може например да видите, че насочените ви по разположение рекламни групи не се показват, защото не са спечелили търга:
Освен това можете да видите кога се показва рекламата ви и на кои конкретни разположения:
Ще започнем да предлагаме този инструмент на малък брой рекламодатели в средата на юни, а в началото на юли той ще е налице за всички.
По-добра стойност срещу дисплейните Ви вложения онлайн
Потребителите често трябва да превъртат уеб страницата, за да видят рекламите ви на нея. Когато те не превъртят достатъчно надолу, за да ги видят, тези невидени импресии влияят отрицателно на рекламната ви ефективност и водят до напразни разходи. Наскоро лансирахме функция, наречена
Филтър на невидените импресии
, която гарантира, че рекламодателите, използващи CPM, няма да бъдат таксувани за импресии, които е малко вероятно да бъдат видени от потребителите.
Да предположим например, че потребител стига до сайт на издател, на чиято страница рекламата ви се показва под видимата на екрана част:
Ще бъдете таксувани само когато прогнозираме, че потребител в действителност ще превърти страницата, така че да види рекламата ви:
Имайте предвид, че тази функция се активира автоматично и не изисква никакво управление или настройка.
Заключение
Всичките четири инструмента и функции –
относителната CTR
,
делът на импресиите
,
инструментът за диагностика на рекламите за дисплейната мрежа
и филтърът на невидените импресии – могат да се използват на всички езици, на които е налице AdWords. За повече информация, моля, посетете нашия
Помощен център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Goolge AdWords Форум Предизвикателство
30 юни 2011 г.
Посетихте ли вече нашия
AdWords Помощен форум на български
? Екипът на форума би искал да знае повече за работата ви с AdWords и иска да ви насърчи да споделите впечатленията си и успешните практики с други потребители. Какви са основните положения в програмата? Как се структурира профил в AdWords? Каква опция за офериране е най-подходяща за моята кампания?
За да отговорим на тези и други въпроси потърсихме помощта на Ива, собственик на измислен магазин за цветя "Ива Цвет". Ива ще играе водеща роля през следващите пет седмици в нашия AdWords форум. Тя току-що откри своя магазин и иска да рекламира продуктите си онлайн с AdWords. Ива няма предишен опит с онлайн реклама и всеки понеделник през следващите пет седмици ще публикува нов въпрос във форума на AdWords. Ива ще търси вашите съвети, за да рекламира успешно с AdWords.
Всеки петък потребителят, който е дал на Ива най-добрия съвет, може да получи подарък от екипа на форума. Дори и да не участвате в нашето AdWords предизвикателство, ако сте си задавали въпросите, които вълнуват Ива, може да използвате бутона “Аз също”, за да споделите с други потребители.
Мария,
Екипът на Google AdWords
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Бутонът +1 вече глобално
28 юни 2011 г.
Преди няколко месеца
бутонът +1 беше пуснат
за резултати от търсене на английски език в google.com. Наскоро стана възможно той да бъде добавян и към уеб сайтове.
От днес, бутонът +1 ще започне да се показва глобално на всички реклами и органични резултати от търсене. Първи ще са домейните google.co.uk, google.de, google.co.jp и google.fr, а след това и останалите.
Също така Google партнира и с други сайтове в Европа, Япония, Индия, Австралия и Нова Зеландия, на които бутонът +1 ще се появи.
Можете да добавите бутонът +1 и към вашия сайт (наличен на 44 езика), като посетите
+1 инструмента в Google Webmaster Central
.
Надяваме се, че бутонът +1 ще направи резултатите от търсене и вашите рекламни кампании още по-релевантни и по-персонализирани.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Оптимизиране, част 2
23 юни 2011 г.
Продължаваме поредицата, свързана с основното оптимизиране на профила. В
предишната статия
обсъдихме правилното структуриране на профила, в който се съдържат ефективни реклами и списък с ключови думи. Сега да поговорим за две основни настройки на кампанията –
насочването и бюджетирането
.
1. Насочване
Има два взаимосвързани типа насочване –
по език и местоположение
. Естествено е вие да знаете най-добре къде може да се намират евентуалните ви клиенти. Най-често, вместо рекламата ви да се показва по целия свят, има смисъл да съсредоточите усилията си върху държавите с най-голям потенциал. Ако услугите ви са до голяма степен локални по своето естество, изберете конкретен град, а не цялата държава.
По-долу можете да намерите няколко съвета за насочването по език и местоположение:
Ако ви интересува българският пазар, създайте отделна кампания,
която е насочена към българския език
, съставете подходящи реклами и ключови думи. Не ги поставяйте в една единствена кампания – така рекламите ви ще са по-уместни.
Проверете ефективността на кампанията си по държави (раздел „Величини“ – понякога, за да го видите, трябва да кликнете върху стрелката отдясно на „Аудитории“ – след което „Географски“) и изтрийте онези с най-ниска
CTR
или още по-добре с
най-малък процент на реализация
.
Една кампания = един
език
. Няма смисъл да показвате френски реклами на потребители, които говорят български. Има едно изключение обаче. Понякога има логика да добавите английския към българския, руския и други национални езици, ако искате да обхванете всички възможни потребители в конкретна държава. В този случай обаче трябва да се уверите, че географското ви насочване е зададено само за подходящите държави.
2. Бюджет
Как да изберете бюджета си? Колко средства да се похарчат за рекламиране? Само вие можете да отговорите на първия въпрос, но отговорът на втория идва от статистическите данни. Имате например три кампании, но нямате възможност да отделите повече от 600 лв. месечно за рекламиране. Това означава, че за всяка кампания ще са необходими по 200 лв. на месец. Следователно по подразбиране дневният бюджет на кампания ще е около 6,66 лв. Ако една от кампаниите е по-важна от останалите две, определете й 12 лв. на ден, а на другите две – по 4 лв.
Няколко съвета за задаването на
дневния бюджет
:
Проверете колко импресии са пропуснати поради недостатъчен бюджет. За целта на страницата с общ преглед на всичките ви кампании кликнете върху бутона „Графи“ над графиката и поставете отметка до квадратчето, обозначено с „Ефективност“. За всяка кампания можете да видите
процента на пропуснатите импресии
поради бюджета.
Голям ли е този процент? Спряно ли е показването на рекламите, тъй като бюджетът за следващия ден е изчерпан? Опитайте се да
преразпределите бюджета си между кампаниите
. Ако това отново се окаже недостатъчно, може би е добра идея да се помисли за увеличаване на цялостния бюджет на профила и ресурсите да се разпределят сред отделните кампании.
В настройките на кампанията („Предпочитание за позиция“, „Начин на показване“) можете да изберете
ускорено
или
стандартно
показване. При първата опция системата ще показва рекламите ви възможно най-често без значение какъв е бюджетът, а при втората – ще се опита да разпредели равномерно средствата през целия ден.
В някои дни тя може да разреши
преразход на бюджета в профила
. Не се тревожете, тази сума ще се компенсира от неизразходени средства в друг ден или от кредитна корекция. Във всеки случай средно за всеки ден от счетоводния период няма да плащате повече от дневния си бюджет.
Посредством препоръките в настоящата и предишната статия научихте как да създадете правилно структуриран профил с подходящ бюджет и насочване. Останаха още няколко въпроса, които трябва да разгледаме: подходящо задаване на разположения и оферти и проследяване на ефективността на профила ви. Те ще бъдат тема на по-нататъшни статии.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Нов формат за разширенията за връзки
22 юни 2011 г.
Искаме да ви представим новия
вграден формат
за разширенията за връзки. При него няма допълнителни редове под рекламата. Вместо това, когато текстът от рекламата ви съвпада с едно или повече от заглавията за връзки, то самият текст става линк към въпросната връзка към рекламата.
Например ако имате реклама за мебелен магазин и имате разширения за връзки за кухни, спални, бани, детски стаи, и този текст се съдържа в рекламния текст, то тези думи ще се превърнат в линкове към въпросните страници.
За да може рекламата ви да показва вградени връзки, трябва разбира се да сте активирали разширенията за връзки в профила си, рекламата ви да се показва над резултатите от търсене и част от текста ви трябва напълно да съвпада със заглавието на една или повече от връзките ви. Също така, вградените връзки ще се показват за реклами, които не отговарят на едно или повече от
изискванията
за едноредови или двуредови резширения за връзки.
Повече информация за разширенията за връзки, можете да намерите в нашия
Помощен център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Станете част от българския AdWords екип
20 юни 2011 г.
Ако се интересувате от онлайн реклама, ако искате да участвате в развитието й на българския пазар, ако обичате да работите с клиенти, ако искате да работите в интернационална компания, ако искате да пишете в този блог, ако искате да ни станете колега - сега можете да кандидатствате! Tърсим човек за българския екип. Ето и
подробности
за позицията.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Оптимизиране, част 1
16 юни 2011 г.
Когато работим върху оптимизирането и подобряването на ефективността на профилите на някои от рекламодателите ни, се натъкваме на разнородни проблеми. Въпреки че много от тях са специфични, по-голямата част могат да се решат посредством общи подходи. В тази статия ще се опитаме накратко да опишем кои аспекти от профила са обект на най-голямо внимание при първоначалното оптимизиране. Вече всеки рекламодател може да влезе в ролята на специалист по оптимизиране и да направи основните настройки на профила си.
1. Структура на профила
Кампания №1, рекламна група №1. Често с това се изчерпва цялата структура на профила. Правилното структуриране обаче е основополагащо. Уверете се, че:
рекламната кампания е структурирана като огледало на сайта ви и отразява предлаганите от вас продукти и услуги;
сте конфигурирали глобалните параметри (насочване, бюджет) на ниво
кампания
.
Създали сте отделни
рекламни групи
за всеки свой продукт.
Онези от тях
, които са посветени на обща тема или са предназначени за една и съща група посетители, се обединяват на ниво
кампания
. Не се тревожете, ако имате много
рекламни групи
, тъй като това е признак на ефективния профил.
2. Реклами
Рекламодателите често се чудят дали рекламата им е хубава. На този въпрос е трудно да се отговори обективно. Съставянето на реклами е творчески процес. Неповторимостта на всяка реклама в AdWords я прави интересна както за посетителите, така и за рекламодателите. В същото време трябва да се уверите,
че е семпла, но и професионална. Съвкупността от ясен смисъл, липса на граматични грешки и неповторимост правят рекламата ви интересна и привлекателна за посетителите.
Създайте две-три реклами във
всяка група
, след което им дайте възможност да се показват поотделно онлайн. Така ще можете да оцените ефективността на всяка от тях.
Използвайте запомнящи се изрази, като „Безплатна доставка“, но се уверете, че наистина е безплатна.
Рекламите са по-успешни, ако
целевият URL адрес
води до рекламирания продукт, а не към началната страница на уебсайта. Ако посетителят търси хладилник, няма да се интересува от дъски за гладене.
3. Ключови думи
Ключовите думи са връзката между посетителя и вашата реклама и уебсайт. Следователно ефективният списък с ключови думи е гаранция, че рекламата ви ще се показва само на посетителите, за които представлява интерес. Освен това качественият рейтинг на ключовата дума влияе пряко върху цената на кликване. Колкото по-висок е той, толкова по-ниска е цената на кликване – така е във всички случаи без изключение. Следователно при създаването на списъка си трябва да вземете предвид следното:
В повечето случаи
рекламната ви група
не бива да съдържа повече от 10-20 ключови думи. Ако списъкът стане значително по-дълъг, това е ясен знак, че
рекламната ви група
не е дефинирана достатъчно тясно. Добра идея би било да я разделите на две или три.
На първо място можете да черпите идеи за ключови думи от собствения си уебсайт или предишен опит. Поставете се на мястото на посетителите и се запитайте кои думи биха използвали, когато търсят продукта ви. Ако ви се изчерпат идеите, можете да получите предложения от инструмента за ключови думи (раздел
Отчитане и инструменти
).
Отрицателните ключови думи са ваши приятели. Те ви помагат да филтрирате безполезните заявки за търсене и да избегнете прекомерните разходи. Посредством функцията „
Преглед на думите за търсене...
“ в раздела
Ключови думи
можете да научите кои от тях са неподходящи и да ги добавите като отрицателни ключови думи. Тя ще ви помогне да получите и нови идеи за ключови думи. Филтрирането на думите за търсене е не само един от основните елементи на всяка оптимизация, но и рутинна задача, която трябва да изпълнявате от време на време.
Кате следвате стъпките по-горе, ще получите стабилна основа: структуриран профил с ефективни реклами и ключови думи. В следващите статии можете да прочетете за географското насочване, оферирането и бюджетирането, рекламните разположения и начините за проследяване на ефективността на кампаниите.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
AdWords за начинаещи – част 9
10 юни 2011 г.
В девета част на нашата
поредица
за начинаещи, ще обсъдим как можете да използвате безплатния онлайн инструмент за
проследяване на реализациите
. Това е лесна функция в AdWords, която ви помага да проследявате продажбите или реализациите си и по този начин и възвръщаемостта на разходите си за онлайн рекламиране.
Предимствата на проследяването на реализациите са, че е безплатно и същевременно ви дава яснота и ви помага да разберете какво се случва, след като потребителите кликнат върху рекламата ви. Накратко, вие поставяте код на страниците от вашия сайт, които са важни за вас да бъдат посетени. Когато потребител кликне на рекламата ви и достигне до желаната страница, системата ще отчете съответната реализация. Като знаете кои кликвания най-често водят до реализации, можете да изразходвате парите си по-ефективно. Проследяването на реализациите е и важна част от стратегията ви за офериране, когато решавате колко да оферирате за всяка ключова дума въз основа на действителната й ефективност. С други думи, проследяването на реализациите ви помага да
подобрите възвръщаемостта на инвестициите си
.
Ако искате да разберете по-добре проследяването на реализациите и как функционира, можете да намерите
подробна информация
в нашия Помощен център. Не забравяйте да посетите
Ръководството на AdWords за начинаещи
в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Ново в раздел "Събития" на Google Анализ
27 май 2011 г.
Днес ще ви разкажем за някои нови функции в новата версия на
Google Анализ
.
Едно от тях е новата страница за общ преглед на сведенията или за тези от вас, които ползват английския интерфейс, това е раздела Intelligence. На тази страница са отличени най-значимите събития, които са се случили за даден период от време.
Можете да използвате полето за търсене отдясно, за да намерите конкретно събитие и също така да видите подробностите за него като кликнете на линка “
Подробности
”.
В подробния изглед можете да добавите анотация , а също така можете и да отидете директно
към отчета
, свързан с разглежданото събитие.
Вече можете да създавате и персонализирани сигнали, без да се налага да напускате страницата със сведения.
За подобряване на качеството на автоматичните сигнали, вече можете да филтрирате подобните сигнали.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Честит ден на славянската писменост и култура
24 май 2011 г.
Днес България празнува Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост.
Пожелаваме на всички много празнично настроение и се надяваме, че българският Doodle на Google ви харесва!
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Показваният URL адрес - вече в заглавието на избрани реклами в Google
20 май 2011 г.
Въпреки, че видимият URL адрес на уебсайта се показва на последния ред в рекламата, в много от случаите той е решаващ фактор дали потребителят ще кликне на рекламата или не.
Ето защо, тази седмица започнахме автоматично да показваме видимия URL адрес в заглавието на рекламата за определени, добре представящи се реклами. Така представянето на марката ви ще бъде по видимо, а вие можете да използвате заглавието на рекламата, за да споделите друга важна информация. Също така, за потребителите ще бъде по-ясно на коя страница ше бъдат отведени, когато кликнат на рекламата.
Преди
След
Когато се показва в заглавието, URL адресът ще бъде отделен от текста с вертикална черта и ще съдържа само домейна, без www префикс или поддомейн. В края на рекламата, URL адресът ще продължи да се показва нормално. Ако заглавието на рекламата ви вече съдържа URL адреса ви, ние няма да го покажем втори път.
И накрая, ако
един от описателните ви редове вече се показва в заглавието на рекламата ви
, URL адресът ви също може да се покаже, ако общият брой символи на този ред е по-малък или равен на 68.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Опростено създаване на профили с нова функция в Моят клиентски център
17 май 2011 г.
Като част от постоянните ни усилия да подобрим
инструментите за управление на профили за агенции и големи рекламодатели
въведохме профили с незадължителни данни за вход. Това е нова функция, която опростява създаването на профили в
Моят клиентски център (МКЦ)
, позволявайки там да се създаде нов профил в AdWords без потребителско име или парола.
Предимството на този тип профили е, че така агенциите и клиентите могат да създават нови профили в AdWords в МКЦ, без да се налага да правят имейл адреси и пароли специално за тях.
Следват някои често задавани въпроси, които ще ви помогнат да се възползвате от тази функция:
1. Как да създам профил с незадължителни данни за вход в AdWords?
Когато кликнете върху бутона „Създаване на профил“ в своя МКЦ, попълнете трите задължителни полета: име на профила, часова зона и валута. Също така ще видите връзка с възможност за свиване „Покана към друг потребител (по избор)“, която осигурява опция да поканите потребител в профила. Дори и да решите да не го правите, когато кликнете върху „Запазване“, ще имате нов активен профил.
2. А ако искам профил да има данни за вход?
Можете или да поканите някого чрез „Покана към друг потребител (по избор)“ по време на създаването на профила, или да изпълните обичайната процедура за покана на потребител в профил в AdWords: отворете раздела „Моят профил“, кликнете върху „Достъп до профила“ и след това – върху „Покана към други потребители“.
3. Къде отиват известията за профилите с незадължителни данни за вход?
Известията за най-важните сигнали за профила (като например известия за таксуване или имейли за нарушения на правилата) ще се изпращат до имейл адреса, свързан с МКЦ. За останалите сигнали се уверете, че сте се включили за известия на страницата „Моите настройки за клиенти“ на ниво МКЦ. Също така можете да се включите за „Предложения за ефективност“ и „Бюлетини“ специално за профила с незадължителни данни за вход. Известията от този тип ще се изпращат до имейл адреса, свързан с МКЦ.
Допълнителни често задавани въпроси за създаването на профили с незадължителни данни за вход можете да намерите в
секцията за МКЦ
в Помощния център на AdWords.
За още ресурси за Моят клиентски център и други инструменти за ефективно мащабно управление на големи профили посетете
Помощния център на AdWords
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Предстоящи промени в правилата на AdWords с цел по-добра защита на личната и финансова информация на хората
13 май 2011 г.
AdWords трябва да бъде безопасен, почтен и заслужаващ доверие пазар – и за рекламодателите, и за хората, които кликват върху рекламите. Затова много от правилата на програмата наблягат върху прозрачността и върху безопасността и сигурността на потребителите.
На 17 май ще добавим три изисквания към съществуващите правила в AdWords, отнасящи се до разкриването и използването на лична информация. Те ще важат навсякъде, където програмата е налице.
Ако сайтът ви изисква
платежна, финансова или лична информация
от посетителите, моля, прегледайте новите изисквания и извършете необходимите промени, за да не бъдат спрени рекламите ви.
1. Ясно и достъпно разкриване, преди посетителите да изпратят лична информация
Съществуващите ни правила
изискват рекламодателите ясно да опишат как ще се използва събраната от тях лична информация. Скоро ще изискваме това описание също така да бъде леснодостъпно, преди посетителите на сайта да изпратят данните си.
2. Опция за спиране на пряката комуникация
В същото описание на използването на личната информация ще трябва и да посочите как хората могат да се откажат от бъдещи имейли, телефонни обаждания или други форми на пряка комуникация.
3. SSL при събиране на платежна и определена финансова и лична информация
Много сайтове използват SSL връзки, за да шифроват поверителната информация, предавана между браузъра и сървъра им. За да се гарантира безопасността на потребителите, правилата на AdWords ще изискват всички рекламодатели да използват SSL, когато събират плащания и определена финансова и лична информация (като например номера на банкови сметки и единни граждански номера).
За повече подробности разгледайте следните ресурси:
Конкретна
лична и финансова информация
, уреждана от тези правила
Първи стъпки с SSL
За да сте информирани за всички промени в правилата на AdWords, моля, посетете
страницата с информацията за промените в правилата на AdWords
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Версия 9.0 на AdWords Редактор – с рекламни връзки към сайта, опции за мобилно насочване и подобрено управление на няколко профила
9 май 2011 г.
Миналата седмица пуснахме версия 9.0 на AdWords Редактор с редица нови опции, разработени да ви помогнат по-ефективно да внасяте промени в профилите, както и мащабно да управлявате новите функции за реклами, като рекламни връзки към сайта и насочване към мобилни устройства от висок клас. По-долу сме откроили основните промени. Още подробности можете да намерите в
AdWords Редактор 9.0 – бележки по версията
.
Основни нововъведения във версия 9.0 на AdWords Редактор:
Приспособимо управление на рекламни връзки към сайта
Версия 9.0 предоставя пълна поддръжка за рекламните връзки към сайта, включително за изтегляне от или качване в профила Ви, редактиране, проверка на промени, импортиране и експортиране на връзките към сайта.
Подобрени инструменти за добавяне/актуализиране на няколко елемента и за импортиране на CSV файлове
Когато въвеждате нови данни с помощта на инструмента за добавяне/актуализиране на няколко елемента, вече можете да го правите при произволен ред на графите, да задавате подходящи заглавки за всяка от тях, да избирате опцията за запомняне на реда на графите за следващото ви импортиране и да одобрявате или анулирате промените в профила с едно кликване. Освен това импортирането на CSV файлове вече включва опцията за поставяне на текст, а също и за импортиране от файл.
Задаване на опции за насочване към мобилни устройства от висок клас
AdWords Редактор вече поддържа възможността за задаване на насочване на кампаниите към мобилни устройства от висок клас (включително Android, iPhone, iPad и Palm) и оператори от настройките на кампанията.
По-добро управление на няколко профила и моят клиентски център
За да ви помогне за по-доброто управление на няколко профила, AdWords Редактор вече предлага сортиране и търсене на профили, избиране и премахване на няколко профила и ново падащо меню над дървовидната структура на профила в програмата, показващо профилите, до които наскоро е осъществен достъп, така че да можете бързо да превключите към някой от тях.
Освен това при добавянето на профил в моят клиентски център в диалоговия прозорец „Добавяне на нов профил от AdWords“ можете да търсите в списъка на наличните дъщерни профили, да показвате допълнителни графи и да го премествате нагоре към друго ниво в йерархията на профилите в моят клиентски център.
По-лесно намиране на и извършване на групови промени в отрицателни ключови думи, разположения или аудитории
За да улесним откриването и управлението на отрицателни ключови думи, разположения или аудитории в профила ви, променихме начина, по който се показват отрицанията в AdWords Редактор. Разделът „Отрицания“ бе премахнат и вместо това можете да превключвате между показването на отрицателни и положителни ключови думи, разположения или аудитории, като кликвате върху превключвателя за
положителни
или
отрицателни
такива в съответния раздел на всеки елемент.
Бутонът
Избиране на дублирания
е налице за отрицателни ключови думи, когато използвате изгледа за дублирани ключови думи.
При следващото влизане в профила си в AdWords Редактор ще бъдете подканени да надстроите до новата версия. Можете да изтеглите версия 9.0 и от уебсайта на
AdWords Редактор
. След като инсталирате новата версия на AdWords Редактор, ще се наложи да изтеглите профилите си отново. За да запазите коментарите и непубликуваните си промени, изберете опцията
Създаване на резервно копие и след това надстройване
при подканата за автоматично надстройване и запазете файла с резервното копие на компютъра си. След това изтеглете отново профила си и импортирайте файла с резервното копие в AdWords Редактор.
За повече информация прегледайте
бележките по версията
и посетете
Помощния център на AdWords Редактор
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Ремаркетингът осигурява по-добри реклами и по-добра ефективност
4 май 2011 г.
Винаги сме вярвали, че дисплейното рекламиране има потенциал да бъде по-интелигентно, по-ефективно и по-измеримо. Днес искаме да насочим вниманието към една специфична особеност на дисплейния свят, която дава възможност за тази трансформация:
ремаркетинга
.
Ремаркетингът ви позволява да
достигате с най-подходящо послание до посетители на уебсайта ви, докато сърфират в други сайтове от мрежата
. Официално пуснат преди една година в дисплейната мрежа на Google и вече е многократно е доказал възможностите си. През 2010 г. общият брой рекламодатели, използващи ремаркетинг, растеше средно с
113%
всяко тримесечие след лансирането му. Ето и няколко примера за това, как някои AdWords рекламодатели използваха ремаркетинга с голям ефект:
Фирмата
Yankee Candle
използва ремаркетинга, за да ангажира отново купувачите, при което
увеличи процентите на реализация с 600%
и същевременно намали наполовина цената на реализация.
Производителят на компютри
Lenovo
увеличи продажбите с 20%
и намали цялостното съотношение разходи/приходи с 14% чрез кампания, която включваше ремаркетинг и показване в няколко мрежи.
Etrailer.com
, онлайн търговец на приспособления за теглене на буксир, отбеляза двукратно увеличаване на честотата на кликване и
75% по-ниска цена на кликване
при използване на ремаркетинг в сравнение с типичните кампании за дисплейно рекламиране.
През годината след лансирането на ремаркетинга увеличихме ефективността и мащаба му чрез три ключови подобрения, които го направиха още по-мощен както за най-големите, така и за най-малките рекламодатели. Първо, вече ви даваме възможност да
показвате подходяща реклама веднага след като потенциален клиент напусне сайта ви
. Второ, усъвършенствахме алгоритъма, който помага да се определи в реално време колко трябва да платите за всяка импресия, за да увеличите шанса потребител да кликне върху рекламата ви. И накрая, увеличаващият се обхват на дисплейната мрежа на Google означава, че можете да достигате до клиентите си във все повече сайтове в мрежата. Достигаме средно до 84% от хората от типичен списък за ремаркетинг и всеки месец показваме стотици милиарди рекламни импресии на повече от 500 милиона потребители на интернет в цял свят.
Показваме все повече подходящи реклами във все повече сайтове, което означава ползи за още повече потребители, издатели и рекламодатели.
Издателите
отбелязват значително
покачване на приходите
от това, че показват в сайтовете си реклами от ремаркетинг. Изследванията ни демонстрираха, че този тип реклама носи приблизително два пъти повече приходи от другите дисплейни реклами.
Потребителите
ни казаха, че харесват по-добрата насоченост на рекламите, осигурявана от ремаркетинга.
През следващите месеци планираме да представим
нови функции, които ще направят ремаркетинга още по-интелигентен, по-бърз и по-динамичен
. Предвиждаме, че интересът към ремаркетинга ще продължи да расте, като рекламодателите, издателите и потребителите продължават да виждат ползите от него, а ние непрестанно намираме нови технологии, спомагащи за постигане на крайната цел:
показване на точната реклама на точния човек в точния момент
.
Автор Айтън Уайнбърг (Aitan Weinberg), продуктов мениджър
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords;
Използвайте AdSense, за да генерирате допълнителни приходи от уебсайта си
27 април 2011 г.
Рекламата в AdWords е ефективен начин да увеличите трафика към уебсайта си и да превърнете много от посетителите си в редовни клиенти. Не всяко посещение обаче, води до продажба или друг вид реализация. Бихме искали да ви обърнем внимание на друг продукт, чрез който можете да използвате тези пощения и да спечелите допълнителни приходи.
Google AdSense
е безплатен и лесен начин, по който издателите на всякакви по големина уебсайтове могат да печелят пари, като показват
насочени реклами от Google на уебсайтовете си
. Програмата ви позволява също така да осигурявате
търсене с Google на потребителите на сайта си
, като същевременно печелите пари от показването на реклами от Google на страниците с резултати от търсенето.
Някои от нашите съществуващи издатели първоначално имаха колебания относно поставянето на реклами на уебсайта си, тъй като се опасяваха, че така може да изгубят някои от потенциалните си клиенти. Местоположението на рекламата обикновено е ключово за това как тя се представя. Така например, те споделиха, че ако поставят реклами в края на страниците, където са изброени продуктите им или на страниците, на които посетителите
обикновено напускат сайта им
, това не влияе негативно на продажбите им, но им генерира допълнителни приходи от напускащите потребители.
За да опитате Google AdSense, можете да си създадете
профил
. Повече информация можете да намерите
тук
,
видео за AdSense
, както и на официалния ни
AdSense блог
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Новият Google Analytics – вече достъпен за всички
25 април 2011 г.
Искаме да ви съобщим, че новата версия на
Google Анализ
вече е налична за всички потребители. След като влезете в профила си в Google Анализ, ще видите линк в горния десен ъгъл за преминаване към новата версия.
Новата версия включва
допълнителни функции
, които ще ви помогнат да правите по-добър анализ на уебсайта и посетителите ви.
Ето и няколко неща, които можете да изпробвате в Google Анализ v.5
създайте допълнително табло за управление, за да се фокусирате върху важните за вас данни
задайте цели “Проследяване на събития”, за да следите действия като сваляне на файлове и преглед на видео материал
сравнете данните от две или повече редици за даден период от време чрез Plot Rows
прегледайте любимия си отчет с
Report Finder
превключвайте между различни профили и уебсайтове, докато преглеждате един и същи отчет.
Можете да превключвате без проблем между старата и новата версия. Ако откриете функция, която ползвате, но тя не работи в новата версия, ще сме благодарни, ако ни
кажете
. Все още има функции, които не работят в новата версия, но нашите специалисти непрекъснато правят подобрения и добавят нови функционалности, така че постепенно всички ще бъдат налични.
Важно:
Функции, които все още
не
работят в новата версия:
PDF експорт на отчети
email график за изпращане на отчети
Надяваме се, че информацията ви е била от полза. Приятно анализиране!
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
3 лесни начина да подобрите представянето си с AdWords
21 април 2011 г.
Искаме да ви припомним три различни начина за представяне на рекламите ви в мрежата за търсене, които могат да подобрят резултатите от кампанията ви.
1. Активирайте разширения на рекламите чрез
връзки към сайта
Можете да направите съществуващите ви текстови реклами още по-полезни за потребителите, като добавите линкове към тях, които водят към специфични подстраници на вашия сайт. Можете да добавите до
4 допълнителни линка
към реклама. Анализите показват, че честотата на кликване на този тип реклами е с около
30% по-висока
, отколкото на реклами без допълнителни линкове.
2. Оптимизирайте текста на рекламата си за
по-дълги заглавия
Наскоро започнахме да показваме
по-дълги заглавия
за най-добре представящите се реклами. Анализите показват, че този изглед увеличава честотата на кликване с около
6%
. За да увеличите шансовете си рекламата ви да се покаже с по-дълъг заглавен ред, първият ви описателен ред трябва да е завършена фраза и да има препинателен знак в края (точка или въпросителен знак).
Преди
Сега
3. Свържете профила си в Google Места с AdWords, за да покажете местоположението си.
Чрез
разширението за местоположение
, можете да добавите
вашето бизнес име, адрес и телефон
към рекламата ви.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Етикети
Актуализации
Видео кампании
Диагностика на рекламата
подобрени кампании
представяне
Разширения към рекламите
Ремаркетинг
Съставител на дисплейни реклами
Уебинари
Целеви URL
AdWords Експеримент с кампании
AdWords за Агенции/ Сертифицирани партньори
AdWords за начинаещи
AdWords Митове
AdWords Мобилни/ Таблети
AdWords обща
AdWords Отчети
AdWords Разширения
AdWords Реализации
AdWords Редактор
AdWords Успешни практики
Display Ad Builder
DSA
Google Анализ
Google Данни за търсене
Google Дисплейна мрежа
Google инструменти
Google Места
Google Новини
Google Analytics
Google Instant
Google+
GSP
Remarketing
Updates
Архив на блога
2017
юни
май
апр
фев
2016
ное
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2015
дек
окт
сеп
юли
юни
май
апр
март
фев
2014
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2013
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2012
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2011
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2010
дек
ное
окт
сеп
Feed