AdWords Блог
Официалният блог на Google за България. Новини, съвети и информация за AdWords
AdWords митове - през погледа на агенциите
28 януари 2011 г.
Първи мит: Някои агенции имат писмени споразумения с Google, които им позволяват да поставят реклами на първите три позиции вляво на страницата с резултати от търсенето.
Факт:
Разбира се, не е възможно никоя фирма да подпише т.нар. „Споразумение за изключителност за спонсорирани връзки“ с Google. В повечето случаи челните позиции са запазени за добре оптимизирани кампании. Всеки потребител на AdWords, който поне веднъж е имал възможност да проведе своя собствена кампания, знае, че рекламите в резултатите от търсенето се редуват непрекъснато в зависимост от много фактори, като например качествен рейтинг, стойности за CPC, съответствие със заявката. Всички имат шанс да покажат реклама отляво и отдясно на страницата като спонсорирана връзка. Всичко се основава на постоянното наблюдение на кампанията и на оптимизирането й.
Втори мит: Рекламите на по-високи позиции са с по-добра ефективност, докато тези на по-ниски изобщо не са ефективни.
Факт:
Авторите на много статии излагат понятието „златният триъгълник на Google“, което е графично представяне на резултатите и позициите на рекламите, върху които потребителите кликват най-често. Ако рекламата не е предназначена към точната аудиторията, то тя няма да привлече интереса на потребителите дори и да се показват на първа или втора позиция. Рекламите трябва да са насочени към потребители с потенциален интерес към продукта ви и съдържанието на рекламния текст трябва да привлича хората да кликнат. Тогава няма значение дали рекламата се показва на втора, или на пета позиция. Ако предложението е ясно и атрактивно, потребителят ще иска да го опита.
Трети мит: Само агенция за маркетинг чрез търсещи машини (SEM агенция) може да изгради ефективна кампания в AdWords.
Факт:
Вярно е, че работещите в агенциите за онлайн маркетинг имат необходимия опит в създаването на кампании в AdWords и повечето от тях са сертифицирани специалисти. Но никой не познава фирмата по-добре от собственика й. Вие разполагате с маркетингов отдел и постоянно събирате информация за пазара и потенциалните клиенти, с които изграждате бизнес отношения. Знаете кои хора са най-заинтересувани от предложението ви и до кои искате да достигнете. Необходимо Ви е само да познавате системата и да продължите работата си.
Потърсете съвет ако имате проблеми при управлението на системата. Имайте предвид обаче, че вие сте човекът, който знае най-добре от какво се нуждае фирмата ви и как искате да се развива тя. Вие планирате курса й, а агенцията помага да го изразите.
Четвърти мит: Ако уебсайтът ми е на английски, не мога да го популяризирам на френския пазар.
Факт:
Това не е вярно. Основното допускане при създаването на кампания е следното: достигнете до потребителите, които чакат вашето предложение, разбират го и ще разкажат на други за него. Поради това кампаниите на български се представят добре в България, на италиански – в Италия и на френски – във Франция. Обърнете внимание обаче, че в България, Германия, Франция или САЩ има и хора от други националности. Поради това, ако искате да достигнете до говореща английски аудитория, която живее във Франция, подобна кампания би била идеална.
Основата винаги е проучването на пазара и познаването на наличните възможности. Най-лесният начин е посредством анализ на посетителите (например чрез
Google Анализ
). Ако таргетирате българите, живеещи във Франция, то рекламният ви текст и думи ще са на български и целевата страница ще бъде българската версия на сайта ви. Съответно ако таргетирате английско говорящата аудитория трябва да замените българските варианти с английските.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Разширение на рекламите чрез връзки към сайта
27 януари 2011 г.
Разширението на рекламите чрез добавяне на допълнителни връзки към сайта ви позволява да бъдете по-точни в отвеждането на потребителите до конкретна подстраница от вашия сайт.
Рекламните връзки към сайта се показват за рекламите с най-висок качествен рейтинг. Те се извеждат в два различни формата. При двуредовия формат целта на връзките към сайта е да се задействат в случаи, в които рекламата предлага идеалния отговор на заявка за търсене. При едноредовите връзки към сайта рекламите се задействат от по-общи термини, които се показват в този формат, когато рекламата ви е с много високо качество и според нас потребителите може да имат полза от допълнителните връзки. За най-добри резултати избирайте рекламни връзки към сайта, които са подходящи за всичките ви реклами и думи за търсене в рамките на дадена кампания. Това ще ви помогне да избегнете прикрепването на неподходящи връзки към рекламите си.
Двуредови рекламни връзки
Едноредови рекламни връзки
За да увеличите шансовете си за показване на връзки към сайта:
* Рекламата ви трябва да заема една от челните позиции над резултатите от търсенето.
* Рекламата ви трябва да има много висок качествен рейтинг.
* URL адресите на връзките към сайта ви трябва да насочват потребителите към страници, които са част от основния ви уебсайт.
Ако рекламата ви отговаря на условията за показване на връзки към сайта, в нея може да се покажат до четири от допълнителните връзки, с които сте я свързали в раздела „Разширения на рекламите“. Макар че заедно с рекламата ви се показват най-много четири от връзките към сайта, които предоставите, можете да въведете до десет такива връзки за разширението. Показваните връзки не са оптимизирани въз основа на ефективността им. Връзките към сайта се редуват и предимството им се определя от реда, по който сте ги въвели в разширението на рекламата. При едноредовите връзки към сайта по-късият текст на връзката получава предимство пред по-дългия.
Изисквания относно рекламните връзки към сайта
* Текстът на връзките е ограничен до 35 знака.
* Целевият URL адрес е ограничен до максимум 1024 знака.
* Текстът на връзките ви трябва да е пряко свързан със съдържанието на целевата страница за рекламата ви. Когато потребителите я видят, трябва да бъдат в състояние да разберат какъв продукт, услуга или друго съдържание ще намерят на сайта, към който ги пренасочвате.
* Не се разрешава употребата на символи в текста на връзките, чиято единствена цел е да привлекат вниманието към рекламните връзки към сайта.
* Не можете да използвате функцията за вмъкване на ключова дума в текста на връзките си.
* Целевият URL адрес трябва да спазва съществуващите указания на AdWords за сайтовете.
* Всяка връзка трябва да води до различна целева страница
* Разширенията за рекламни връзки към сайта и свързаното с тях съдържание на сайта трябва да бъдат подходящи за всички възрасти.
За подробна информация как да създадете разширения с връзки към сайта си, вижте статиите в нашия
Помощен Център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Нови функции, които Ви помагат да управлявате профила си в програмата за сертифициране по Google AdWords
24 януари 2011 г.
През 2010 г. въведохме нова програма за
сертифициране
по Google AdWords, за да ви осигурим по-актуално, изчерпателно, стратегически ориентирано обучение и сертифициране относно най-новите инструменти и най-добрите практики за управление на профили в AdWords. Заедно с актуализираната програма за сертифициране стартирахме и
Google Търсене на партньори
– онлайн директория с търсене, в която можете да се включите. Чрез нея рекламодателите могат да намират сертифицирани партньори, които да им помагат в управлението на профилите им в AdWords.
През последните месеци получихме от вас отзиви, че искате функции, които да улеснят свързването на индивидуалното ви сертифициране с фирми, както и да направят по-интуитивно добавянето на потребители във фирмените ви профили. Радваме се да ви уведомим, че въведохме функции, които отговарят на всяка от точките, повдигнати в отзивите.
Заявете свързване на индивидуалната си квалификация с фирма
За да се присъедините към фирма в програмата на Google за сертифициране, преди трябваше да ви покани администратор на фирмения ви профил, което правеше присъединяването трудно, в случай че не познавате администратора. За да се ви помогнем, добавихме функция, позволяваща да търсите името на фирмата си и самостоятелно да заявите присъединяване. Ако искате да свържете
индивидуалната си квалификация
към фирмен профил, сега можете да го направите, като кликнете върху връзката „Моята фирма“ и потърсите фирмата, към която искате да се присъедините.
Фирми – управлявайте лесно специалисти и администратори
Чрез актуализираната страница за достъп до профила направихме по-интуитивно за фирмата ви управлението на специалисти и администратори във фирмения профил, както и преглеждането на заявки от потребителите, които искат да се присъединят към нея.
В раздела „Потребители“ администраторите на профила могат да променят състоянието на потребител на „Администратор“ или „Специалист“, както и да оттеглят правото на достъп:
Разделът „Постъпващи заявки“ позволява на администраторите да виждат всички заявки за присъединяване от отделни лица и да ги приемат или отхвърлят. И накрая, разделът „Изпратени покани“ може да бъде използван за директно изпращане на покани до квалифицирани физически лица.
Добавяйте или актуализирайте профилите в Google, свързани с потребителския ви профил
Квалифицираните физически лица може да сменят фирмите или да използват няколко имейл адреса през деня. Ето защо направихме възможно за вас да добавите няколко профила в Google към профила си, както и да променяте основния си имейл адрес, на който получавате известия, свързани с програмата на Google за сертифициране.
За повече информация относно промените, свързани с новите функции на програмата на Google за сертифициране, посетете
Помощния център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Ново в инструмента за преглед на рекламите
20 януари 2011 г.
Инструментът за преглед на рекламите
е удобен начин да видите как се показва рекламата ви, без да натрупвате допълнителни импресии или кликове. Особено полезен е и в случаите, когато таргетирате други държави освен тази, в която се намирате, за да видите как рекламата ви се показва за дадена държава и Google домейн. В
предишен пост
ви разказахме защо трябва да използвате инструмента за преглед на реклами, а днес ще ви разкажем за някои нови функции, които са добавени в него.
След като влезете в AdWords профила си, от раздела “Отчитане и инструменти” изберете “Инструмент за визуализация на рекламите”. Направете произволно търсене за някоя от думите в кампанията ви. Като допълнение към показването на рекламите за даденото търсене, инструментът вече отбелязва дали рекламата ви се показва и коя ключова дума от коя рекламна кампания я е задействала. Съответно, ако не се показва, ви дава съвет какво да направите, за да започне да се показва.
Също така, тези от вас, които имат реклами, насочени към мобилни утройства, вече имат опция да изберат вида на устройството, за което да видят визуализацията на рекламите.
Можете да разгледате подобренията в инструмента за визуализация от вашия AdWords профил, раздел “Отчитане и инструменти” , “Инструмент за визуализация на рекламите” или като посетите този адрес
www.google.com/adpreview
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Инструментът за ключови думи за мобилни устройства
14 януари 2011 г.
Търсенията през мобилен телефон рязко нарастнаха през последната година, особено когато сме навън и в движение. През последните две години броят на търсенията в Google през мобилни устройства се е увеличил над 5 пъти.
Все повече рекламодатели проявяват интерес към рекламата за мобилни устройства.
Инструментът за ключови думи
Можете да използвате познатия вече
инструмент
, когато изграждате списъка си от ключови думи за реклама върху мобилни устройства. Имате опция да изберете между “
Мобилни устройства с WAP
”, “
Мобилни устройства с пълнофункционални интернет браузъри
” (като iPhone и телефони с Android) или и двете.
Използваме случая да ви уведомим, че на 15 Януари ще се проведе техническа поддръжка на системата на AdWords за периода от 20:00ч. до 00:00ч. През това време няма да можете да влизате в профила си, но кампаниите ви ще продължат да текат нормално. Профилактиките обикновенно се правят всяка втора събота от месеца с продължителност 2-4 часа.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Отчет по географски признак
11 януари 2011 г.
С новия отчет по географски признак можете да анализирате ефективността си в държавите и регионите, които изпращат към сайта ви трафик в AdWords и да прецените как да инвестирате правилно бюджета си в различните държави. Нека гo разгледаме по-подробно.
За да провери географските данни, кликнете върху стрелката до раздела „Аудитории“. Тук ще намерите полето по избор „Величини“. Натиснете „OK“ и преминете към раздела „Величини“. След това отворете „Преглед: Ден“ и го променете на „Географски“. Така на разположение вече са показатели за държава/територия, регион, градски район и град. Ако филтрирате по % реализации, държавите с най-висок процент на реализация се показват най-отгоре, последвани от държавите с по-малко реализации. Добре е да създадете отделни кампании за държавите с най-добро представяне, за да ги наблюдава по-леснo.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Центърът за отчети: Ефективност на рекламите - част 3
7 януари 2011 г.
В тази част ще наблегнем върху рекламите, оценката на ефективността на рекламния текст и същевременно ще обсъдим някои важни настройки, които могат да имат сериозно въздействие върху резултатите ви.
Тестване
Дори най-внимателно съставените списъци с ключови думи няма да имат максимален ефект, ако не можете да опишете правилно предложенията си за потребителите в рекламния текст. Заглавието от 25 знака и рекламният текст от 2х35 знака не позволяват детайлно описание на предимствата на продуктите и услугите ви.
Използвайте тези ограничения, за да подчертаете една или две от най-важните функции, които различават продукта ви от този на конкурентите.
Част от рекламодателите често подминават възможностите за
добавяне на повече от един рекламен текст към рекламната група
. Какво предимство може да ви донесе това? От една страна, когато потребителите търсят един и същ израз няколко пъти и видят един и същ рекламен текст за втори и трети път, може напълно да го пренебрегнат. От друга страна, някои потребители може да бъдат привлечени повече от обещанието за безплатна доставка, а други биха предпочели да кликнат върху текст или картина, които обещават 10-20% отстъпка от поръчаните продукти.
При анализа на заявките за търсене се опитвате да определите навиците за търсене на потребителите (нещата, които търсят) и по подобен начин,
като използвате няколко рекламни текста, можете да определите текстови варианти, които най-ефективно могат да привлекат вниманието на потребителите
.
Когато създавате нова рекламна група, обикновено е добра идея да създадете 2-3 варианта на същата реклама и след пробен период от 2-3 седмици или дори месец, да анализирате ефективността на всеки от вариантите. След анализа можете да деактивирате текстовете с най-слаба ефективност и да ги заместите с нови текстове, които могат да се конкурират с доказалите се преди това варианти през нов пробен период.
Анализиране на ефективността
Досега, когато искахте да направите справка за подробните данни за рекламите си, изготвяхте отчет за
ефективността на рекламите
. В интерфейса на AdWords, който бе въведен миналата година, можете да проследите всички важни данни, без да правите справка в Центъра за отчети.
Кликнете върху съответната кампания или рекламна група в левия панел за навигация, след това изберете раздела „Реклами“, в който са показани всички статистически данни за дадения период от време.
В Центъра за отчети имаше възможност да изберете рекламите според вида им: текстови, графични или мобилни.
Този вид филтриране е налице и в новия интерфейс, като кликнете върху бутона „Филтър“:
На какво трябва да обърнете особено внимание?
По време на анализа винаги трябва да следите графата % на показване. Това показва процента на импресиите, когато дадена реклама е била показвана в рамките на рекламната група.
Много фактори могат да определят коя реклама да се показва по време на търсене. От една страна, системата анализира връзката между ключовите думи, рекламния текст и целевата страница (страницата, която потребителите виждат, след като кликнат върху рекламата). Вариантите на рекламата, в които се избягва използването на думи от списъка с ключови думи, вероятно ще се показват по-рядко поради по-ниското си качество.
Друг важен фактор е текущата настройка на така нареченото
редуване на рекламите
. Това е настройка на ниво кампания, която указва, че в
рамките на рекламната група
трябва да се показва вариантът на рекламата с най-висока честота на кликване или качествен рейтинг (това е опцията
Оптимизиране
) или че всеки вариант трябва да се показва приблизително същия брой пъти като другите (това е опцията
Редуване
). Кликнете върху кампания в панела за навигация, след това изберете раздела „Настройки“. Редуването на рекламите може да бъде зададено тук, в зоната „Разширени настройки“.
Важно е да имате предвид,
че избирането на опцията „Редуване“ не означава, че всичките ви реклами в рамките на дадена рекламна група ще бъдат показвани равен брой пъти
през определен период от време. Това означава, че всяка реклама има
еднакви шансове
по време на търг и че системата не дава предимство на рекламите, които преди това са постигнали по-висока честота на кликване.
Когато е избрана опцията „Редуване“, вариант на реклама с незадоволителен текст и ефективност може да снижи резултатите.
Има различни мнения за настройките, които трябва да се използват, но
нашият съвет е първоначално да изберете опцията „Редуване“
, тъй като рекламите се показват приблизително равен брой пъти. Това прави наблюдаваните резултати сравними, тъй като всяка от рекламите има подобен шанс за добро представяне. След известен период 2-4 седмици, можете да анализирате резултатите и да смените по-лошо представяшите се варианти.
Освен това трябва да анализирате данните, които са подходящи за целите ви и да използвате този анализ, за да определите кой вариант на рекламата може да продължи да се показва и кой трябва да бъде деактивиран. Често може да се случи така, че реклама с по-висока честота на кликване да постига по-малко реализации:
Честит имен ден на всички празнуващи днес!
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Центърът за отчети - част 2
4 януари 2011 г.
Миналата седмица започнахме да разглеждаме отчетите, които са налични в Центъра за отчети, и начина да стигнем до тях в раздела „Кампании“. Обсъдихме как да използвате филтрите, опциите за период от време и как да активирате/деактивирате графите, докато въвеждате параметрите на отчетите.
Важен показател е „Прогнозна оферта за първа стр.". Можете да го намерите, като кликнете върху бутона „Графи“ в раздела „Ключови думи“.
Друга полезна графа, която можете да добавите, е графата "Качествен рейтинг".
Качественият рейтинг – начин за намаление на разходите
Много рекламодатели се опитват да повишат позицията на рекламите си, като повишават само офертите си (CPC или цена на кликване). Важно е обаче да разберете метода, по който системата определя позицията на рекламите: класирането на рекламите, наричано също
рекламен ранг, представлява произведението на офертата за CPC и качествения рейтинг на ключовата дума.
Качественият рейтинг може да бъде представен като скала от 10 степени, която показва колко „добра“ е дадена ключова дума от гледна точка както на рекламодателите, така и на потребителите. Това е вид оценка, при която 10 е забележителен резултат, а 1 е много слаб.
Редът на показване на рекламите се определя
не само от офертата за CPC, но и от този рекламен ранг. Да вземем един прост пример. Двама рекламодатели, Иван и Петър, имат реклами с ключовата дума „букет цветя“. Иван оферира 0,30 лв, докато Петър – 0,20 лв. Ако имаше значение само сумата на офертата, рекламата на Иван щеше да се покаже на първа позиция, а тази на Петър щеше да е втора.
Ако добавим и това, че качественият рейтинг на Петър е 10, докато този на Иван е 5, то рангът на рекламата ще бъде 0,20 х 10 = 2 за Петър и 0,30 х 5 = 1,5 за Иван, т.е. рекламата на Петър ще се покаже на първа позиция. Петър, въпреки че има по-ниска оферта, завършва с по-добра позиция поради факта, че има по-добър качествен рейтинг.
Нека видим
колко плащат нашите рекламодатели за кликванията върху рекламите им
: точно сумата, необходима да изпреварят офертата на следващия ги рекламодател, закръглена до най-близката стотна в евро (показваме тази част от формулата като „+ 0,02 лв.“, за да опростим нещата). Ако изразим това по по-математически начин:
Действителната CPC на Петър = (предложената от Иван CPC х качествения рейтинг на Иван) / качествения рейтинг на Петър + 0.02лв
Резултатът с числа: действителната CPC на Петър = (0,30 x 5) / 10 + 0,02= 0,15 + 0,02 лв =
0,17лв
Така че Петър не само
наддава по-малко от Иван
, но и
плаща по-малко от максималната си оферта
, тъй като качеството на рекламата му е по-добро от това на Иван!
Качественият рейтинг зависи от предишната честота на кликване (CTR) на ключовата дума при точно съвпадащите търсения. „Точно съвпадащите търсения“ се отнася за типа на съвпадението на заявката, а не до зададения от нас
тип на съвпадението на ключовата дума
. За да повишим качествения рейтинг, не е достатъчно да използваме ключови думи с висока честота на кликване (CTR),
важно е също да използваме за рекламните си групи точно същите ключови думи, които потребителите въвеждат в полето за търсене!
Въпреки че CTR на ключовата дума „букет цветя“ може да е висока, възможно е потребителите все пак да търсят израза „евтин букет цветя“ по-често, а ние няма да можем да се възползваме от това, ако той не е сред ключовите думи на рекламната група!
Отчетът за заявките за търсене ни помага да намираме тези ключови думи.
Преглед на отчета
Да погледнем отново отчета, който може да се намери в раздела „Ключови думи" - "
Отчет за заявките за търсене"
. Пред всеки ред в този раздел има квадратче за отметка. Трябва да поставим отметка пред ключовите думи, обозначаващи термините, които потребителите са търсили, когато рекламите ви са се показвали и потребителите са кликвали върху тях.
Кликнете върху бутона
Преглед на думите за търсене
... над таблицата:
Таблицата, която се показва, съдържа списъка и статистическите данни на ключовите думи, въведени от потребителите, заедно с гореописания тип на съвпадението на заявката:
Горната таблица показва, че потребителите са търсили предимно определената от рекламодателя дума в списъка с ключови думи. Имало е и няколко кликвания в случаи, когато рекламата е била задействана от ключовата му дума в комбинация с други думи.
Ако в графата „Тип съвпадение“ е отбелязано „Широко“ или „По фраза“ и тези ключови думи имат много импресии и добра CTR, тогава трябва да ги добавим към рекламната група: кликнете върху квадратчето за отметка пред всеки ред, след това изберете бутона
Добавяне като ключова дума
над списъка:
В горния прозорец можем да променим типа на съвпадението и офертата за CPC на новата ключова дума, а също да определим за нея уникален целеви URL адрес, ако е необходимо.
В отчета може да се показват и редове, за които не искате да се показва рекламата ви. Ако например списъкът съдържа термина „безплатен букет цветя“, трябва да поставите отметка в квадратчето пред реда и да кликнете върху бутона „Добавяне като отрицателна ключова дума" над списъка.
Съдържанието на таблицата може да бъде изтеглено в различни формати, а отчетът може да бъде настроен да се генерира през определен период от време.
Въпреки че за всички вас е важно да намалите цената на кликванията, това не означава да се концентрирате само върху качествения рейтинг, а върху цялостното представяне на рекламната си кампания и постигането на първоначално зададените от вас цели.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Етикети
Актуализации
Видео кампании
Диагностика на рекламата
подобрени кампании
представяне
Разширения към рекламите
Ремаркетинг
Съставител на дисплейни реклами
Уебинари
Целеви URL
AdWords Експеримент с кампании
AdWords за Агенции/ Сертифицирани партньори
AdWords за начинаещи
AdWords Митове
AdWords Мобилни/ Таблети
AdWords обща
AdWords Отчети
AdWords Разширения
AdWords Реализации
AdWords Редактор
AdWords Успешни практики
Display Ad Builder
DSA
Google Анализ
Google Данни за търсене
Google Дисплейна мрежа
Google инструменти
Google Места
Google Новини
Google Analytics
Google Instant
Google+
GSP
Remarketing
Updates
Архив на блога
2017
юни
май
апр
фев
2016
ное
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2015
дек
окт
сеп
юли
юни
май
апр
март
фев
2014
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2013
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2012
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2011
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2010
дек
ное
окт
сеп
Feed