AdWords Блог
Официалният блог на Google за България. Новини, съвети и информация за AdWords
Помощен форум на AdWords на български
14 март 2011 г.
Радваме се да ви представим новия AdWords помощен форум на български език. Независимо дали сега започвате да правите първите си стъпки с AdWords или сте рекламодател, който ползва програмата от години, във форума ще намерите полезна информация. В него може да задавате въпроси, както и да отговаряте на въпросите на други рекламодатели. Начинаещите ще научат колко лесно е рекламирането с AdWords и как може да постигнат големи успехи с малък бюджет при добре управлявани кампании. Опитните рекламодатели могат да споделят успешните си практики, както и да се възползват от съветите на други рекламодатели.
Google не е модератор на Помощния форум на AdWords, тъй като вярваме, че като рекламодатели, споделящи силен интерес към работата с програмата, постепенно ще сформирате продуктивна общност, без да е необходимо официално модериране. За да гарантираме, че до вас достига правилната информация за работа с програмата, форумът ще бъде редовно посещаван от представители на Google, които ще публикуват разяснения, при необходимост ще премахват нежеланите съобщения и ще осигуряват спазването на указанията за публикуване. Пълните указания за публикуване може да намерите
тук
.
За да тествайте форума сега, следвайте тези стъпки:
1. Отидете на:
https://groups.google.com/group/adwords-forum-bg?hl=bg
2. Кликнете върху: Вход
3. Впезте в Google профила си. (Ако нямате Google профил, кликнете на линка "Създайте профил" и следвайте инструкциите.)
4. Въведете псевдоним, под който искате другите членове да Ви виждат.
5. Изберете дали искате да бъдете уведомявани по имейл за нови постове.
6. Kликнете върху: “Станете член на тази група”
7. Публикувайте своя въпрос.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
AdWords за начинаещи – част 5
9 март 2011 г.
В пета част на нашата
поредица
за начинаещи ще обсъдим как функционират
рекламният ранг
и
качественият рейтинг
в мрежата за търсене.
Много от рекламодателите често ни питат как се разполагат рекламите сред спонсорираните връзки и какво може да се направи, за да се подобри рекламният ранг. Насочените по ключови думи реклами се класират на страниците с резултати от търсенето въз основа на
офертата за максимална цена на кликване
·(CPC) и
качествения рейтинг
на съвпадащата ключова дума. Качественият рейтинг се основава на актуалната ефективност на ключовата дума и рекламата ви, на това, колко подходящи са те спрямо заявката за търсене, както и на други фактори за уместност и предходна история.
Рекламен ранг = оферта за CPC × качествен рейтинг
За да получите възможно най-добрия рекламен ранг и съответно по-висока позиция, са важни следните неща:
Да имате
подходящи ключови думи и рекламен текст
,
добра CTR
в Google и
висока оферта за CPC
. Можете да постигнете това, като се постараете вашите ключови думи, целева страница и рекламен текст да са свързани.
Уверете се, че уебсайтът ви отговаря на
указанията ни за целевите страници
от съображения за качество.
За Google е много важно да дава на потребителите си
подходяща информация
и да им осигурява положителна практическа работа, поради което сме въвели качествения рейтинг. Затова той трябва да бъде висок, преди рекламата да може да се класира на най-горната позиция.
Спонсорираните връзки
и
органичните резултати от търсенето
действат независимо едни от други. Ако се нуждаете от помощ за SEO, можете да използвате тези
Указания за уеб администратори
за бъдещи насоки.
Ако следвате горните практически правила, не само ще увеличите качествения си рейтинг, но и ще получите по-висок рекламен ранг, като същевременно цената ви на кликване може да намалее. С други думи, при по-висок качествен рейтинг можете да имате
повече кликове за вече зададения си бюджет
.
Надяваме се тези съвети да Ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте да посетите
Ръководството на AdWords за начинаещи
в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. И накрая, но не на последно място, очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
AdWords за начинаещи – част 4
3 март 2011 г.
Досега обсъдихме основните положения при
използването на ключови думи
,
писането на рекламни текстове
и използването на
насочването по език и географското насочване
. В четвъртата част на тази поредица от публикации за начинаещи ще се съсредоточим върху използването на подходящото
офериране и бюджет
.
Цена на кликване
(CPC) е цената, която ще платите, когато потребител кликне върху рекламата ви.
Дневният бюджет
е бюджетът, който сте готови да изразходвате дневно (за кампания). Когато се стигне до изчисляване на дневните бюджети, следните практически правила ще ви улеснят:
Вземете
бюджета си за онлайн маркетинг
за един месец и го разделете на 30 дни, напр. 300 лв./30 дни = 10 лв./ден. Така лесно можете да определите дневния си бюджет, който в този случай е 10 лв./ден.
Използвайте
раздела „Възможности“
, за да анализирате бюджета си и да получите идеи за оферти, например как можете да постигнете баланс между разходите и трафика.
Някои от
предимствата
на тези предложения са, че така имате пълен контрол над разходите си, тъй като никога няма да изразходвате повече от бюджета си. Тъй като при избора на офериране за CPC плащате само когато някой кликне върху рекламите ви, изразходвате пари само за клиентите, които действително проявяват интерес към продукта или услугата ви. Освен това вие решавате колко искате да изразходвате на кликване, като същевременно ние намаляваме действителната ви CPC, така че плащате най-ниската възможна цена за позицията на рекламата ви на страницата. Можете дори да посочите различна цена за офертата за CPC за отделните ключови думи.
Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте да посетите
Ръководството на AdWords за начинаещи
в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. И накрая, но не на последно място, очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.
Целият ни екип ви честити днешния празник!
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Актуализации на правилата на AdWords и планове за проверка за трети страни
1 март 2011 г.
Честита Баба Марта!
Отчетността е основен принцип на AdWords. За да подобрим практическата работа на рекламодателите, правим промени в правилата на AdWords, така че рекламодателите, работещи с партньори-трети страни, да разберат каква е ефективността на програмата за тях и какво да очакват от трети страни. Вярваме, че ориентирането към най-доброто за рекламодателите в крайна сметка е най-добрата дългосрочна стратегия за третите страни, работещи с AdWords.
Искаме да ви информираме, че актуализирахме правилата на AdWords, като добавихме секция с
правила за трети страни
. Добавихме информация относно процедурите при неспазване на правилата и как рекламодателите да се свържат с нас, ако имат жалби относно трети страни. Вижте общ преглед на
програмите на Google за трети страни
.
Вярваме, че повечето агенции, дистрибутори и други трети страни, продаващи AdWords, вече спазват тези правила и няма да е нужно да променят системите си или промените ще бъдат минимални. Настоятелно ви препоръчваме още днес да се уверите, че отговаряте на тези изисквания, въпреки че активните проверки на избрани трети страни ще започнат на 1 април 2011 г. Имайте предвид, че ще продължим да проверяваме всички жалби и ще предприемем съответните действия. Актуализирахме Помощния център на AdWords за рекламодателите, за да предоставим информация и връзки към приложими
правила за трети страни
.
Ако установите, че партньор-трета страна нарушава правилата ни, можете да ни информирате чрез формуляра „Свържете се с нас“ в Помощния център на AdWords на
тук
.
Надяваме се, че така осигуряваме на третите страни и рекламодателите яснота относно правилата, към които партньорите на AdWords-трети страни трябва да се придържат, и предлагаме достатъчно информация относно изискванията на Google за трети страни. Вярваме, че тези нови изисквания ще гарантират, че всеки рекламодател, работещ с партньор-трета страна, ще оценява важността му и ще има добри впечатления.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
AdWords за начинаещи – част 3
25 февруари 2011 г.
В трета част на нашата поредица за начинаещи ще обсъдим какво е важно да обмислите, когато става дума за
насочването
на рекламите.
С правилното
насочване по език
и
географско насочване
можете да насочвате рекламите си на ниво кампания, за да е сигурно, че ще достигнете до подходящите за бизнеса ви клиенти. Затова създадохме някои практически правила, чието спазване би могло да е от полза.
Препоръчваме ви в една кампания да се съсредоточите само върху
един език, различен от английски
, в допълнение към
английския
. Например езикът, на който е
написана рекламата
и който се говори в държавата, към която се насочва, заедно с
английски
заради стандартните настройки на браузърите и склонността на хората да търсят с google.com вместо с браузъра за държавата си.
Винаги
следете географското си насочване
. Това е особено важно, ако сте фирма, търсеща местни клиенти в конкретна област.
Ако изпълните тези съвети, ще получите следните
предимства
:
Можете да насочвате само към подходящите области, където искате рекламите ви да се показват.
Можете да насочвате рекламите си и по цял свят, и локално.
Можете да насочвате например към говорещи български хора в Испания.
Можете да изберете своя собствена област, към която да насочвате, като зададете размер на радиус около конкретна точка (местен бизнес).
Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Не забравяйте да посетите
Ръководството на AdWords за начинаещи
в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. И накрая, но не на последно място, очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
По-дълги заглавия за избрани реклами в Google
23 февруари 2011 г.
Постоянно изпробваме варианти на страниците с резултати от търсенето, за да оптимизираме ефективността за вас и за потребителите ви. По същия начин и вие вероятно непрекъснато се опитвате да оползотворите максимално всеки ред в рекламата си, за да предадете посланието си до потребителите. За да ви помогнем, неотдавна въведохме промяна в определени реклами, позволяваща да показвате повече информация там, където е най-вероятно да бъде забелязана – в заглавието.
През последните две седмици променихме разположението
на първия описателен ред за определени реклами
, които се показват над резултатите от търсенето с Google. За някои реклами, в които изглежда, че всеки ред е самостоятелно изречение и
завършва с правилните препинателни знаци
, първият описателен ред е преместен в заглавието и е отделен с тире. В резултат от това някои от разположените на челни позиции реклами имат по-дълги заглавия.
Установихме, че промяната води до
по-висока честота на кликване
за рекламите, показвани с по-дългото заглавие, както и за останалите реклами на челни позиции до тях. Също така се подобрява практическата работа на потребителите, тъй като се откроява повече информация в рекламата.
Макар че само някои реклами се показват с по-дългото заглавие, можете да увеличите шансовете си, като се постараете всеки ред от рекламата ви да е отделно изречение и да завършва с правилните препинателни знаци (например точка или въпросителна). Тъй като промяната е за целия свят, препинателните знаци варират според държавата.
За повече информация, моля, посетете нашия
Помощен център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Шампионатът на Google по онлайн маркетинг: истински пари, истински резултати, истински опит!
21 февруари 2011 г.
Шампионатът на Google по онлайн маркетинг
е глобално студентско съревнование по онлайн маркетинг, в което може да участва всяко висше учебно заведение навсякъде по света. Отборите от студенти получават безплатно онлайн рекламиране с
Google AdWords
на стойност 200 щ.д. и след това работят с местни фирми или неправителствени организации, за да създадат ефективни кампании за онлайн маркетинг. През 2010 г. в шампионата се състезаваха над 12 000 студенти от 60 държави.
На запознатите с шампионата е известно, че победителите печелят страхотни награди, като например пътуване до централата на Google в Маунтин Вю, щата Калифорния, където световните първенци ще се срещнат с екипа на шампионата. Но също така избираме регионални победители, а тази година към Северна и Южна Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион добавяме Близкия Изток и Африка!
Тази година шампионатът ще позволи на студентите да работят с неправителствени организации като партньори. Студентите, избрали такива организации, ще се съревновават и за наградата
„Въздействие на НПО“
, като така могат да спечелят съответно 15 000, 10 000 и 5 000 щ.д. за партньора си – организация с нетърговска цел.
Как можете да помогнете за разгласяването? Преподавателите или лекторите трябва да се
регистрират в уебсайта ни
до средата на април, за да могат да участват отборите им от студенти. Затова се свържете с бивши или настоящи преподаватели, които познавате, и им разкажете за тази превъзходна възможност. В
академичните указания
преподавателите ще намерят всички необходими подробности, за да решат дали шампионатът е подходящ за курса им. Шампионатът е отворен за участие за всички университети по света и всички специалности с бакалавърска или магистърска степен на обучение. Регистрацията за преподаватели вече е открита и ще продължи до средата на април. Студентите могат да се състезават от 31 януари до 10 юни 2011 г. Победителите ще бъдат обявени през юли 2011 г.
Студентските отбори, фирмите и организациите с нетърговска цел заедно могат да постигнат дългосрочно въздействие и същевременно да придобият познания за онлайн рекламирането. Благодарим Ви за подкрепата!
Публикувано от Ане-Христине Полет (Anne-Christine Polet) Екипът на Google AdWords
AdWords за начинаещи – част 2
17 февруари 2011 г.
Във втора част на нашата поредица за начинаещи ще обсъдим какво е важно да обмислите, когато става дума за
рекламния текст
.
Рекламният текст
е онова, което клиентите виждат сред спонсорираните връзки, когато извършват търсене за вашия продукт или услуга. Можете да разглеждате рекламата като връзка между нуждите на потребителите и продукта/услугата ви. За да направите тази връзка възможно най-подходяща, можете да следвате изложените по-долу практически правила.
· Важно е да има
ясна връзка
между рекламния текст, ключовите думи и целевата страница.
· Започвайте всяка дума с
главна буква
, за да подобрите видимостта.
· Използването на подходящи ключови думи и показван URL адрес увеличава
уместността
и улеснява потребителите да разберат къде ги отвежда рекламата.
·
Използвайте директна връзка в целевия URL адрес
на рекламата към страницата на конкретния продукт, популяризиран от нея.
· Използвайте въздействаща
подканваща фраза
(„Купете сега“) в рекламния текст и включвайте специални оферти и информация за цените.
Ако следвате тези съвети, ще получите няколко
предимства
. Например рекламите ви ще може да се показват на точните хора, тъй като ще се вижда подходящият рекламен текст според заявките за търсене на клиентите. Също така чрез рекламния текст можете да подтикнете клиентите да предприемат действие, а чрез използването на директни връзки към подходящите продукти приближавате клиентите до решението за покупка. И така всички тези предложения би трябвало да доведат до повече реализации и продажби.
Надяваме се тези съвети да Ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Можете да намерите повече информация относно оптимизирането на рекламния си текст тук и не забравяйте да посетите
Ръководството на AdWords за начинаещи
в Помощния център на програмата за допълнителна информация и насоки. Очаквайте следващата публикация от тази поредица за начинаещи в блога.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Най-добри практики за обаждане чрез кликване: полезни съвети за оптимизирането на мобилните ви кампании
14 февруари 2011 г.
Миналия януари стартирахме функционалността за обаждане чрез кликване за мобилни реклами, която позволява на рекламодателите да се свържат директно с потенциални клиенти по телефона. За по-малко от година рекламите с обаждане чрез кликване изминаха дълъг път и днес този рекламен формат се използва от стотици хиляди рекламодатели. Всъщност през последните три месеца броят на рекламодателите в Google, използващи разширения за телефони на мобилни устройства, нарасна с 28% на месечна база глобално. Нещо повече, рекламите с обаждане чрез кликване в мрежата за търсене и дисплейната мрежа на Google генерират всеки месец милиони обаждания от мобилни устройства.
Радваме се, че рекламите с обаждане чрез кликване получиха такъв отклик. След първоначалното стартиране продължихме да въвеждаме новости в платформата за обаждане чрез кликване, като разработихме различни нови рекламни формати, които да помогнат на рекламодателите да постигнат маркетинговите си цели. В неотдавнашни проучвания установихме, че рекламите с обаждане чрез кликване водят до средно увеличение на честотата на кликване с 6 до 8% в сравнение с рекламите без телефонни номера. За да ви помогнем да използвате максимално възможностите на обаждането чрез кликване, събрахме следните най-добри практики за скорошните подобрения на тази функция, така че да можете лесно да изберете рекламния формат, най-подходящ за целта на кампанията ви. Моля, обърнете внимание, че макар тези рекламни формати да отговарят на условията за показване в дисплейната мрежа на Google, съветите са специфични за кампании, които са насочени към Google.bg и за които е включено показването на устройства от висок клас с пълнофункционални интернет браузъри.
Насочете обажданията към централизиран номер чрез разширенията за телефони
Разширенията за телефони ви позволяват да включите телефонен номер в мобилната си реклама, който ще остане един и същ независимо къде се показва рекламата. Ако например имате национален номер от тип 0800 и го добавите в разширението си за телефони, рекламата ще го показва на потребителите и във Варна, и в София. Предоставянето на клиентите на възможността незабавно да се свържат с вас е отличен начин за привличане на подходящи възможни клиенти, както и за разрастване на бизнеса ви. За да научите повече за този рекламен формат, моля, прочетете
помощната страница
за разширенията за телефони.
Съсредоточете се върху телефонните обаждания чрез рекламни послания само с обаждане
За много фирми телефонните обаждания и посещенията на уебсайта имат различна стойност. Ако изрично искате да се свържете с клиентите си по телефона, вече можете да използвате рекламни послания само с обаждане, за да създадете кампании, изцяло съсредоточени върху привличането на обаждания към фирмата ви. Рекламното послание само с обаждане е подобрение, работещо с разширенията за телефони, което гарантира, че телефонният ви номер е единственото място в мобилната ви реклама, върху което може да се кликне. Тъй като обаждането струва колкото и кликване върху рекламата ви, можете изцяло да се съсредоточите върху това, мобилните ви кампании да насърчават взаимодействие по телефона с желаната аудитория.
Достигнете местни клиенти с разширения за местоположение
Опитвате да се свържете с подвижните и готови да купят местни потребители? Добавянето към рекламите ви на фирмен телефонен номер за конкретно местоположение може да ви помогне ефективно да ангажирате тази аудитория. Да речем, че притежавате верига от пицарии и искате да сте сигурни, че клиентите могат незабавно да се свържат с най-близката от тях. Тъй като рекламите с разширения за местоположение се показват въз основа на местоположението на потребителите, гладните клиенти ще кликнат и ще се обадят в най-близката пицария, а не в някоя на другия край на града. Като допълнително предимство при този рекламен формат адресът и местоположението на фирмата ви се показват на разгъваща се карта, което помага на клиентите да се придвижат до обекта ви. За повече информация за този рекламен формат, моля, прочетете
помощната страница
за разширенията за местоположение.
Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни и очаквайте в бъдеще още функции за обаждане чрез кликване.
Публикувано от Суроджит Чатърджи (Surojit Chatterjee), продуктов мениджър за Google Мобилни реклами
AdWords за начинаещи – част 1
11 февруари 2011 г.
Ако сега започвате да рекламирате с AdWords или просто се нуждаете от преговаряне на основните положения в програмата, то тази поредица в блога е за вас. В нея ще разгледаме различните елементи, за които е важно да помислите, когато започвате реклама в AdWords. Ще започнем с
ключовите думи
и как трябва да ги управлявате в профила си.
Ключова дума
е терминът, който използвате (дума или фраза), за да се задейства рекламата ви сред спонсорираните връзки. Важно е да помислите какви думи за търсене използват клиентите, когато сърфират и търсят в мрежата. След като добавите нови ключови думи в профила си, има някои практически правила, които е важно да не забравяте.
· Когато ключовите думи започнат да получават трафик,
поставете на пауза онези от тях
, които имат повече от например
100-200 импресии, но същевременно CTR (честота на кликване), по-малка от 1%.
В противен случай това може да окаже отрицателно влияние върху качествения рейтинг на ключовата дума.
· Използвайте
2-3 думи
на ключова дума, тъй като само една дума обикновено е твърде обща и недостатъчно конкретна. Например, ако продавате употребявани коли, добре е като ключова дума да имате фразата „употребявани коли“, а не само „кола“. Ако имате ключова дума само „кола“, тя може да бъде задействана от примерно „играчка кола“, „нова кола“ или „боядисване на кола“.
· Ползвайте ключови думи, които се
срещат
в рекламния текст и са тясно
свързани
с рекламата, продукта и целевата страница, които ще рекламирате.
· При
по-висок
качествен рейтинг
ще рекламирате повече със същия бюджет
.
· Въведете ключовите думи и в
единствено
, и в
множествено
число, за да обхванете всички думи за търсене.
Какви са
предимствата
, ако постъпите така? Като начало, по-конкретните ключови думи с по-голяма уместност генерират повече кликвания, които водят до повече клиенти, посещаващи сайта ви. Това означава също, че маркетингът ви е по-насочен и че плащате за кликвания, извършени от клиенти, които са подходящи за бизнеса ви. Освен това по този начин получавате по-добър контрол върху показваното послание.
Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни, когато рекламирате с AdWords. Можете да намерите повече информация за това, как да съставите
ефективен списък с ключови думи
,
тук
. Също така можете да да намерите още полезна информация в
Ръководството на AdWords за начинаещи
в
Помощния център
на програмата.
Очаквайте следващата публикация от поредицата за начинаещи в блога.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Притурка за Analytics към началната страница на iGoogle
8 февруари 2011 г.
Искаме да ви представим нова притурка (gadget) за началната страница на iGoogle, която ще ви държи информирани за това, какво се случва на уебсайта ви -
Official Google Analytics Gadge
t. Трябва да изберете един от вашите профили в
Google Анализ
и да разгледате някой от страндартните отчети като Посетители, Източници на трафик, Съдържание и Цели за период от 7, 30 или 90 дни.
Можете да добавите Official Google Analytics Gadget от
тук
или като я потърсите в
директорията с притурки на iGoogle
.
За да видите няколко отчета едновременно, можете да добавите
Official Google Analytics Gadget
няколко пъти.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Нов интерфейс на начална страница на AdWords
1 февруари 2011 г.
Какво искате да видите, когато влезете в AdWords профила си? Повечето рекламодатели искат да видят обобщена информация за представянето на кампаниите им, както и сигнали за наложащи действия, които да предприемат. Тази информация може да варира - от спискък на ключовите думи с максимална цена на клик под офертата за първа страница до цялостно графично представяне на дадена кампания. С новия интерфейс вие можете да персонализирате началната страница с информацията, която е важна за вас.
Важните сигнали и графичното изображение на представянето на кампаниите ви се запазват, а са добавени допълнителни модули за параметри на вашия профил, които искате да наблюдавате.
Модулите са на базата на запазените филтри, създадени в раздел кампании. Това ви дава възможност да дефинирате точно кои данни са най-важни за вас и искате да виждате веднага, след като влезете в профила си. След като превключите на новата версия ще видите някои модули, които са добавени по подразбиране и можете да премахнете или замените с други.
За да научите повече за промените и персонализацията, която можете да направите на началната си страница, можете да посетите нашия
Помощен център
, както и да оставите коментар или препоръка като попълните следната
форма
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
AdWords митове - през погледа на агенциите
28 януари 2011 г.
Първи мит: Някои агенции имат писмени споразумения с Google, които им позволяват да поставят реклами на първите три позиции вляво на страницата с резултати от търсенето.
Факт:
Разбира се, не е възможно никоя фирма да подпише т.нар. „Споразумение за изключителност за спонсорирани връзки“ с Google. В повечето случаи челните позиции са запазени за добре оптимизирани кампании. Всеки потребител на AdWords, който поне веднъж е имал възможност да проведе своя собствена кампания, знае, че рекламите в резултатите от търсенето се редуват непрекъснато в зависимост от много фактори, като например качествен рейтинг, стойности за CPC, съответствие със заявката. Всички имат шанс да покажат реклама отляво и отдясно на страницата като спонсорирана връзка. Всичко се основава на постоянното наблюдение на кампанията и на оптимизирането й.
Втори мит: Рекламите на по-високи позиции са с по-добра ефективност, докато тези на по-ниски изобщо не са ефективни.
Факт:
Авторите на много статии излагат понятието „златният триъгълник на Google“, което е графично представяне на резултатите и позициите на рекламите, върху които потребителите кликват най-често. Ако рекламата не е предназначена към точната аудиторията, то тя няма да привлече интереса на потребителите дори и да се показват на първа или втора позиция. Рекламите трябва да са насочени към потребители с потенциален интерес към продукта ви и съдържанието на рекламния текст трябва да привлича хората да кликнат. Тогава няма значение дали рекламата се показва на втора, или на пета позиция. Ако предложението е ясно и атрактивно, потребителят ще иска да го опита.
Трети мит: Само агенция за маркетинг чрез търсещи машини (SEM агенция) може да изгради ефективна кампания в AdWords.
Факт:
Вярно е, че работещите в агенциите за онлайн маркетинг имат необходимия опит в създаването на кампании в AdWords и повечето от тях са сертифицирани специалисти. Но никой не познава фирмата по-добре от собственика й. Вие разполагате с маркетингов отдел и постоянно събирате информация за пазара и потенциалните клиенти, с които изграждате бизнес отношения. Знаете кои хора са най-заинтересувани от предложението ви и до кои искате да достигнете. Необходимо Ви е само да познавате системата и да продължите работата си.
Потърсете съвет ако имате проблеми при управлението на системата. Имайте предвид обаче, че вие сте човекът, който знае най-добре от какво се нуждае фирмата ви и как искате да се развива тя. Вие планирате курса й, а агенцията помага да го изразите.
Четвърти мит: Ако уебсайтът ми е на английски, не мога да го популяризирам на френския пазар.
Факт:
Това не е вярно. Основното допускане при създаването на кампания е следното: достигнете до потребителите, които чакат вашето предложение, разбират го и ще разкажат на други за него. Поради това кампаниите на български се представят добре в България, на италиански – в Италия и на френски – във Франция. Обърнете внимание обаче, че в България, Германия, Франция или САЩ има и хора от други националности. Поради това, ако искате да достигнете до говореща английски аудитория, която живее във Франция, подобна кампания би била идеална.
Основата винаги е проучването на пазара и познаването на наличните възможности. Най-лесният начин е посредством анализ на посетителите (например чрез
Google Анализ
). Ако таргетирате българите, живеещи във Франция, то рекламният ви текст и думи ще са на български и целевата страница ще бъде българската версия на сайта ви. Съответно ако таргетирате английско говорящата аудитория трябва да замените българските варианти с английските.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Разширение на рекламите чрез връзки към сайта
27 януари 2011 г.
Разширението на рекламите чрез добавяне на допълнителни връзки към сайта ви позволява да бъдете по-точни в отвеждането на потребителите до конкретна подстраница от вашия сайт.
Рекламните връзки към сайта се показват за рекламите с най-висок качествен рейтинг. Те се извеждат в два различни формата. При двуредовия формат целта на връзките към сайта е да се задействат в случаи, в които рекламата предлага идеалния отговор на заявка за търсене. При едноредовите връзки към сайта рекламите се задействат от по-общи термини, които се показват в този формат, когато рекламата ви е с много високо качество и според нас потребителите може да имат полза от допълнителните връзки. За най-добри резултати избирайте рекламни връзки към сайта, които са подходящи за всичките ви реклами и думи за търсене в рамките на дадена кампания. Това ще ви помогне да избегнете прикрепването на неподходящи връзки към рекламите си.
Двуредови рекламни връзки
Едноредови рекламни връзки
За да увеличите шансовете си за показване на връзки към сайта:
* Рекламата ви трябва да заема една от челните позиции над резултатите от търсенето.
* Рекламата ви трябва да има много висок качествен рейтинг.
* URL адресите на връзките към сайта ви трябва да насочват потребителите към страници, които са част от основния ви уебсайт.
Ако рекламата ви отговаря на условията за показване на връзки към сайта, в нея може да се покажат до четири от допълнителните връзки, с които сте я свързали в раздела „Разширения на рекламите“. Макар че заедно с рекламата ви се показват най-много четири от връзките към сайта, които предоставите, можете да въведете до десет такива връзки за разширението. Показваните връзки не са оптимизирани въз основа на ефективността им. Връзките към сайта се редуват и предимството им се определя от реда, по който сте ги въвели в разширението на рекламата. При едноредовите връзки към сайта по-късият текст на връзката получава предимство пред по-дългия.
Изисквания относно рекламните връзки към сайта
* Текстът на връзките е ограничен до 35 знака.
* Целевият URL адрес е ограничен до максимум 1024 знака.
* Текстът на връзките ви трябва да е пряко свързан със съдържанието на целевата страница за рекламата ви. Когато потребителите я видят, трябва да бъдат в състояние да разберат какъв продукт, услуга или друго съдържание ще намерят на сайта, към който ги пренасочвате.
* Не се разрешава употребата на символи в текста на връзките, чиято единствена цел е да привлекат вниманието към рекламните връзки към сайта.
* Не можете да използвате функцията за вмъкване на ключова дума в текста на връзките си.
* Целевият URL адрес трябва да спазва съществуващите указания на AdWords за сайтовете.
* Всяка връзка трябва да води до различна целева страница
* Разширенията за рекламни връзки към сайта и свързаното с тях съдържание на сайта трябва да бъдат подходящи за всички възрасти.
За подробна информация как да създадете разширения с връзки към сайта си, вижте статиите в нашия
Помощен Център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Нови функции, които Ви помагат да управлявате профила си в програмата за сертифициране по Google AdWords
24 януари 2011 г.
През 2010 г. въведохме нова програма за
сертифициране
по Google AdWords, за да ви осигурим по-актуално, изчерпателно, стратегически ориентирано обучение и сертифициране относно най-новите инструменти и най-добрите практики за управление на профили в AdWords. Заедно с актуализираната програма за сертифициране стартирахме и
Google Търсене на партньори
– онлайн директория с търсене, в която можете да се включите. Чрез нея рекламодателите могат да намират сертифицирани партньори, които да им помагат в управлението на профилите им в AdWords.
През последните месеци получихме от вас отзиви, че искате функции, които да улеснят свързването на индивидуалното ви сертифициране с фирми, както и да направят по-интуитивно добавянето на потребители във фирмените ви профили. Радваме се да ви уведомим, че въведохме функции, които отговарят на всяка от точките, повдигнати в отзивите.
Заявете свързване на индивидуалната си квалификация с фирма
За да се присъедините към фирма в програмата на Google за сертифициране, преди трябваше да ви покани администратор на фирмения ви профил, което правеше присъединяването трудно, в случай че не познавате администратора. За да се ви помогнем, добавихме функция, позволяваща да търсите името на фирмата си и самостоятелно да заявите присъединяване. Ако искате да свържете
индивидуалната си квалификация
към фирмен профил, сега можете да го направите, като кликнете върху връзката „Моята фирма“ и потърсите фирмата, към която искате да се присъедините.
Фирми – управлявайте лесно специалисти и администратори
Чрез актуализираната страница за достъп до профила направихме по-интуитивно за фирмата ви управлението на специалисти и администратори във фирмения профил, както и преглеждането на заявки от потребителите, които искат да се присъединят към нея.
В раздела „Потребители“ администраторите на профила могат да променят състоянието на потребител на „Администратор“ или „Специалист“, както и да оттеглят правото на достъп:
Разделът „Постъпващи заявки“ позволява на администраторите да виждат всички заявки за присъединяване от отделни лица и да ги приемат или отхвърлят. И накрая, разделът „Изпратени покани“ може да бъде използван за директно изпращане на покани до квалифицирани физически лица.
Добавяйте или актуализирайте профилите в Google, свързани с потребителския ви профил
Квалифицираните физически лица може да сменят фирмите или да използват няколко имейл адреса през деня. Ето защо направихме възможно за вас да добавите няколко профила в Google към профила си, както и да променяте основния си имейл адрес, на който получавате известия, свързани с програмата на Google за сертифициране.
За повече информация относно промените, свързани с новите функции на програмата на Google за сертифициране, посетете
Помощния център
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Ново в инструмента за преглед на рекламите
20 януари 2011 г.
Инструментът за преглед на рекламите
е удобен начин да видите как се показва рекламата ви, без да натрупвате допълнителни импресии или кликове. Особено полезен е и в случаите, когато таргетирате други държави освен тази, в която се намирате, за да видите как рекламата ви се показва за дадена държава и Google домейн. В
предишен пост
ви разказахме защо трябва да използвате инструмента за преглед на реклами, а днес ще ви разкажем за някои нови функции, които са добавени в него.
След като влезете в AdWords профила си, от раздела “Отчитане и инструменти” изберете “Инструмент за визуализация на рекламите”. Направете произволно търсене за някоя от думите в кампанията ви. Като допълнение към показването на рекламите за даденото търсене, инструментът вече отбелязва дали рекламата ви се показва и коя ключова дума от коя рекламна кампания я е задействала. Съответно, ако не се показва, ви дава съвет какво да направите, за да започне да се показва.
Също така, тези от вас, които имат реклами, насочени към мобилни утройства, вече имат опция да изберат вида на устройството, за което да видят визуализацията на рекламите.
Можете да разгледате подобренията в инструмента за визуализация от вашия AdWords профил, раздел “Отчитане и инструменти” , “Инструмент за визуализация на рекламите” или като посетите този адрес
www.google.com/adpreview
.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Инструментът за ключови думи за мобилни устройства
14 януари 2011 г.
Търсенията през мобилен телефон рязко нарастнаха през последната година, особено когато сме навън и в движение. През последните две години броят на търсенията в Google през мобилни устройства се е увеличил над 5 пъти.
Все повече рекламодатели проявяват интерес към рекламата за мобилни устройства.
Инструментът за ключови думи
Можете да използвате познатия вече
инструмент
, когато изграждате списъка си от ключови думи за реклама върху мобилни устройства. Имате опция да изберете между “
Мобилни устройства с WAP
”, “
Мобилни устройства с пълнофункционални интернет браузъри
” (като iPhone и телефони с Android) или и двете.
Използваме случая да ви уведомим, че на 15 Януари ще се проведе техническа поддръжка на системата на AdWords за периода от 20:00ч. до 00:00ч. През това време няма да можете да влизате в профила си, но кампаниите ви ще продължат да текат нормално. Профилактиките обикновенно се правят всяка втора събота от месеца с продължителност 2-4 часа.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Отчет по географски признак
11 януари 2011 г.
С новия отчет по географски признак можете да анализирате ефективността си в държавите и регионите, които изпращат към сайта ви трафик в AdWords и да прецените как да инвестирате правилно бюджета си в различните държави. Нека гo разгледаме по-подробно.
За да провери географските данни, кликнете върху стрелката до раздела „Аудитории“. Тук ще намерите полето по избор „Величини“. Натиснете „OK“ и преминете към раздела „Величини“. След това отворете „Преглед: Ден“ и го променете на „Географски“. Така на разположение вече са показатели за държава/територия, регион, градски район и град. Ако филтрирате по % реализации, държавите с най-висок процент на реализация се показват най-отгоре, последвани от държавите с по-малко реализации. Добре е да създадете отделни кампании за държавите с най-добро представяне, за да ги наблюдава по-леснo.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Центърът за отчети: Ефективност на рекламите - част 3
7 януари 2011 г.
В тази част ще наблегнем върху рекламите, оценката на ефективността на рекламния текст и същевременно ще обсъдим някои важни настройки, които могат да имат сериозно въздействие върху резултатите ви.
Тестване
Дори най-внимателно съставените списъци с ключови думи няма да имат максимален ефект, ако не можете да опишете правилно предложенията си за потребителите в рекламния текст. Заглавието от 25 знака и рекламният текст от 2х35 знака не позволяват детайлно описание на предимствата на продуктите и услугите ви.
Използвайте тези ограничения, за да подчертаете една или две от най-важните функции, които различават продукта ви от този на конкурентите.
Част от рекламодателите често подминават възможностите за
добавяне на повече от един рекламен текст към рекламната група
. Какво предимство може да ви донесе това? От една страна, когато потребителите търсят един и същ израз няколко пъти и видят един и същ рекламен текст за втори и трети път, може напълно да го пренебрегнат. От друга страна, някои потребители може да бъдат привлечени повече от обещанието за безплатна доставка, а други биха предпочели да кликнат върху текст или картина, които обещават 10-20% отстъпка от поръчаните продукти.
При анализа на заявките за търсене се опитвате да определите навиците за търсене на потребителите (нещата, които търсят) и по подобен начин,
като използвате няколко рекламни текста, можете да определите текстови варианти, които най-ефективно могат да привлекат вниманието на потребителите
.
Когато създавате нова рекламна група, обикновено е добра идея да създадете 2-3 варианта на същата реклама и след пробен период от 2-3 седмици или дори месец, да анализирате ефективността на всеки от вариантите. След анализа можете да деактивирате текстовете с най-слаба ефективност и да ги заместите с нови текстове, които могат да се конкурират с доказалите се преди това варианти през нов пробен период.
Анализиране на ефективността
Досега, когато искахте да направите справка за подробните данни за рекламите си, изготвяхте отчет за
ефективността на рекламите
. В интерфейса на AdWords, който бе въведен миналата година, можете да проследите всички важни данни, без да правите справка в Центъра за отчети.
Кликнете върху съответната кампания или рекламна група в левия панел за навигация, след това изберете раздела „Реклами“, в който са показани всички статистически данни за дадения период от време.
В Центъра за отчети имаше възможност да изберете рекламите според вида им: текстови, графични или мобилни.
Този вид филтриране е налице и в новия интерфейс, като кликнете върху бутона „Филтър“:
На какво трябва да обърнете особено внимание?
По време на анализа винаги трябва да следите графата % на показване. Това показва процента на импресиите, когато дадена реклама е била показвана в рамките на рекламната група.
Много фактори могат да определят коя реклама да се показва по време на търсене. От една страна, системата анализира връзката между ключовите думи, рекламния текст и целевата страница (страницата, която потребителите виждат, след като кликнат върху рекламата). Вариантите на рекламата, в които се избягва използването на думи от списъка с ключови думи, вероятно ще се показват по-рядко поради по-ниското си качество.
Друг важен фактор е текущата настройка на така нареченото
редуване на рекламите
. Това е настройка на ниво кампания, която указва, че в
рамките на рекламната група
трябва да се показва вариантът на рекламата с най-висока честота на кликване или качествен рейтинг (това е опцията
Оптимизиране
) или че всеки вариант трябва да се показва приблизително същия брой пъти като другите (това е опцията
Редуване
). Кликнете върху кампания в панела за навигация, след това изберете раздела „Настройки“. Редуването на рекламите може да бъде зададено тук, в зоната „Разширени настройки“.
Важно е да имате предвид,
че избирането на опцията „Редуване“ не означава, че всичките ви реклами в рамките на дадена рекламна група ще бъдат показвани равен брой пъти
през определен период от време. Това означава, че всяка реклама има
еднакви шансове
по време на търг и че системата не дава предимство на рекламите, които преди това са постигнали по-висока честота на кликване.
Когато е избрана опцията „Редуване“, вариант на реклама с незадоволителен текст и ефективност може да снижи резултатите.
Има различни мнения за настройките, които трябва да се използват, но
нашият съвет е първоначално да изберете опцията „Редуване“
, тъй като рекламите се показват приблизително равен брой пъти. Това прави наблюдаваните резултати сравними, тъй като всяка от рекламите има подобен шанс за добро представяне. След известен период 2-4 седмици, можете да анализирате резултатите и да смените по-лошо представяшите се варианти.
Освен това трябва да анализирате данните, които са подходящи за целите ви и да използвате този анализ, за да определите кой вариант на рекламата може да продължи да се показва и кой трябва да бъде деактивиран. Често може да се случи така, че реклама с по-висока честота на кликване да постига по-малко реализации:
Честит имен ден на всички празнуващи днес!
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Центърът за отчети - част 2
4 януари 2011 г.
Миналата седмица започнахме да разглеждаме отчетите, които са налични в Центъра за отчети, и начина да стигнем до тях в раздела „Кампании“. Обсъдихме как да използвате филтрите, опциите за период от време и как да активирате/деактивирате графите, докато въвеждате параметрите на отчетите.
Важен показател е „Прогнозна оферта за първа стр.". Можете да го намерите, като кликнете върху бутона „Графи“ в раздела „Ключови думи“.
Друга полезна графа, която можете да добавите, е графата "Качествен рейтинг".
Качественият рейтинг – начин за намаление на разходите
Много рекламодатели се опитват да повишат позицията на рекламите си, като повишават само офертите си (CPC или цена на кликване). Важно е обаче да разберете метода, по който системата определя позицията на рекламите: класирането на рекламите, наричано също
рекламен ранг, представлява произведението на офертата за CPC и качествения рейтинг на ключовата дума.
Качественият рейтинг може да бъде представен като скала от 10 степени, която показва колко „добра“ е дадена ключова дума от гледна точка както на рекламодателите, така и на потребителите. Това е вид оценка, при която 10 е забележителен резултат, а 1 е много слаб.
Редът на показване на рекламите се определя
не само от офертата за CPC, но и от този рекламен ранг. Да вземем един прост пример. Двама рекламодатели, Иван и Петър, имат реклами с ключовата дума „букет цветя“. Иван оферира 0,30 лв, докато Петър – 0,20 лв. Ако имаше значение само сумата на офертата, рекламата на Иван щеше да се покаже на първа позиция, а тази на Петър щеше да е втора.
Ако добавим и това, че качественият рейтинг на Петър е 10, докато този на Иван е 5, то рангът на рекламата ще бъде 0,20 х 10 = 2 за Петър и 0,30 х 5 = 1,5 за Иван, т.е. рекламата на Петър ще се покаже на първа позиция. Петър, въпреки че има по-ниска оферта, завършва с по-добра позиция поради факта, че има по-добър качествен рейтинг.
Нека видим
колко плащат нашите рекламодатели за кликванията върху рекламите им
: точно сумата, необходима да изпреварят офертата на следващия ги рекламодател, закръглена до най-близката стотна в евро (показваме тази част от формулата като „+ 0,02 лв.“, за да опростим нещата). Ако изразим това по по-математически начин:
Действителната CPC на Петър = (предложената от Иван CPC х качествения рейтинг на Иван) / качествения рейтинг на Петър + 0.02лв
Резултатът с числа: действителната CPC на Петър = (0,30 x 5) / 10 + 0,02= 0,15 + 0,02 лв =
0,17лв
Така че Петър не само
наддава по-малко от Иван
, но и
плаща по-малко от максималната си оферта
, тъй като качеството на рекламата му е по-добро от това на Иван!
Качественият рейтинг зависи от предишната честота на кликване (CTR) на ключовата дума при точно съвпадащите търсения. „Точно съвпадащите търсения“ се отнася за типа на съвпадението на заявката, а не до зададения от нас
тип на съвпадението на ключовата дума
. За да повишим качествения рейтинг, не е достатъчно да използваме ключови думи с висока честота на кликване (CTR),
важно е също да използваме за рекламните си групи точно същите ключови думи, които потребителите въвеждат в полето за търсене!
Въпреки че CTR на ключовата дума „букет цветя“ може да е висока, възможно е потребителите все пак да търсят израза „евтин букет цветя“ по-често, а ние няма да можем да се възползваме от това, ако той не е сред ключовите думи на рекламната група!
Отчетът за заявките за търсене ни помага да намираме тези ключови думи.
Преглед на отчета
Да погледнем отново отчета, който може да се намери в раздела „Ключови думи" - "
Отчет за заявките за търсене"
. Пред всеки ред в този раздел има квадратче за отметка. Трябва да поставим отметка пред ключовите думи, обозначаващи термините, които потребителите са търсили, когато рекламите ви са се показвали и потребителите са кликвали върху тях.
Кликнете върху бутона
Преглед на думите за търсене
... над таблицата:
Таблицата, която се показва, съдържа списъка и статистическите данни на ключовите думи, въведени от потребителите, заедно с гореописания тип на съвпадението на заявката:
Горната таблица показва, че потребителите са търсили предимно определената от рекламодателя дума в списъка с ключови думи. Имало е и няколко кликвания в случаи, когато рекламата е била задействана от ключовата му дума в комбинация с други думи.
Ако в графата „Тип съвпадение“ е отбелязано „Широко“ или „По фраза“ и тези ключови думи имат много импресии и добра CTR, тогава трябва да ги добавим към рекламната група: кликнете върху квадратчето за отметка пред всеки ред, след това изберете бутона
Добавяне като ключова дума
над списъка:
В горния прозорец можем да променим типа на съвпадението и офертата за CPC на новата ключова дума, а също да определим за нея уникален целеви URL адрес, ако е необходимо.
В отчета може да се показват и редове, за които не искате да се показва рекламата ви. Ако например списъкът съдържа термина „безплатен букет цветя“, трябва да поставите отметка в квадратчето пред реда и да кликнете върху бутона „Добавяне като отрицателна ключова дума" над списъка.
Съдържанието на таблицата може да бъде изтеглено в различни формати, а отчетът може да бъде настроен да се генерира през определен период от време.
Въпреки че за всички вас е важно да намалите цената на кликванията, това не означава да се концентрирате само върху качествения рейтинг, а върху цялостното представяне на рекламната си кампания и постигането на първоначално зададените от вас цели.
Публикувано от Катя Гугалова, Екипът на Google AdWords
Етикети
Актуализации
Видео кампании
Диагностика на рекламата
подобрени кампании
представяне
Разширения към рекламите
Ремаркетинг
Съставител на дисплейни реклами
Уебинари
Целеви URL
AdWords Експеримент с кампании
AdWords за Агенции/ Сертифицирани партньори
AdWords за начинаещи
AdWords Митове
AdWords Мобилни/ Таблети
AdWords обща
AdWords Отчети
AdWords Разширения
AdWords Реализации
AdWords Редактор
AdWords Успешни практики
Display Ad Builder
DSA
Google Анализ
Google Данни за търсене
Google Дисплейна мрежа
Google инструменти
Google Места
Google Новини
Google Analytics
Google Instant
Google+
GSP
Remarketing
Updates
Архив на блога
2017
юни
май
апр
фев
2016
ное
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2015
дек
окт
сеп
юли
юни
май
апр
март
фев
2014
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2013
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2012
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2011
дек
ное
окт
сеп
авг
юли
юни
май
апр
март
фев
яну
2010
дек
ное
окт
сеп
Feed